מה אומר החוק לגבי הלוואות למוגבלים?

האדם המודרני סובב סביב הכסף. אמנם הכסף הוא לא המטרה, אבל הוא הדרך שלנו לרכוש ולהשיג כמעט כל דבר. יש אנשים שיכולים לטעון שהם יכולים להסתדר ללא כסף, אבל גם אם הם לא יודו בכך או אפילו לא יהיו מודעים לכך – ההשלכות של המחסור הכלכלי יהיו נוכחות בהתנהלותם ובמצבם הנפשי. המצב החמור ביותר אולי של מחסור כלכלי הוא חשבון מוגבל. אז מה חשבון מוגבל? איך אפשר להתמודד איתו? והאם יש דרכים חוקיות לעשות זאת? הכל בכתבה הבאה.

 

מה זה חשבון מוגבל?

חשבון מוגבל הוא חשבון שהבנק החליט להטיל עליו מספר הגבלות כדי שהוא לא יפגע בו. חשבון זה מוגדר כחשבון שחזרו בו עשרה צ'קים בפרק זמן של 15 ימים עד שנה שלמה. כמו כן, הבנק בדרך כלל ישים לב גם למצב הכולל של החשבון בכדי לקבוע אם הוא מוגבל. חשבון זה לא יכול לקחת הלוואות למוגבלים מהבנק, לא יכול להשתמש בכרטיס אשראי או צ'קים ולא יכול להשתמש במסגרת חשבון רחבה בדרך כלל.

 

הלוואה לחשבונות מוגבלים

אז מה אדם עם חשבון מוגבל יכול לעשות? לקחת הלוואה! הבנק לרוב לא שש לעזור ולא נותן הלוואה לאנשים אלה. כדי לעזור להם הוקמו גופים חוץ בנקאיים שמציעים הלוואה בתנאים משופרים ומותאמים למצבם הכלכלי. למעשה גופים אלה מסכנים את עצמם כלכלית, אבל ברוב המוחלט של המקרים הם נשכרים מתהליך זה גם כן. יש לציין שגופים אלה מנצלים את מצבו של המוגבל, אלא ממש מעניקים לו סיוע, ואין בכך פסול שהם מרוויחים מההליך.

 

האם הלוואה זו נחשבת חוקית?

בהחלט כן, אין לכם סיבה לחשוש שמדובר במשהו חריג. אמנם גופים אלה פונים לאוכלוסיית מצוקה ומציעים לה עזרה חשובה ביותר, אך הם לא עושים זאת בצורה לא חוקית או כדי לתת צדקה – הם מרוויחים מכך ועושים את הכל בצורה מסודרת. חשוב שתשתמשו בהלוואה זו כדי לעזור לעצמכם, כי היא תיקח מכם ריבית יותר נמוכה מהבנק ויש לכך השלכות רבות על ההוצאות שלכם בהווה ועל היכולת שלכם לצמוח בטווח הרחוק.

 

האם יש דרך לא חוקית להתמודד עם מצב זה?

חוץ מגניבה, שוד או הלוואה משוק אפור, אין דרך לא חוקית. כל גוף חוץ בנקאי מאושר יכול לפעול כרצונו, בדיוק כמו הבנק. אנשים רבים, מוגבלים בבנק ולא מוגבלים בבנק, לוקחים הלוואות מגופים חוץ בנקאיים ונהנים מהשירות האדיב, המתחשב ומהריביות הנמוכות.

 

לסיכום

הבנק מגביל חשבונות שנמצאים במצב לא טוב כדי להגן על עצמו, אבל אנשים אלה צריכים למצוא פתרון, שהבנק לרוב לא מציע להם. בכדי להעניק להם עזרה וגם להרוויח מזה, גופים חוץ בנקאיים מציעים הלוואה חוקית ומסודרת עם תנאים מותאמים למצב של מבקש ההלוואה.

לְהַלווֹת

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני