מהן הסיבות הנפוצות ביותר לגירושין כיום

בשנים האחרונות ישנם מקרים רבים יותר של גירושין מהעבר ועל פי הערכות כשליש מהנישאים כיום יתגרשו בעתיד. יתכן והסיבות לגירושין כיום היו קיימות תמיד והשינוי הוא בלגיטימציה החברתית של גירושין כיום. בכל מקרה, ישנם מקרים רבים בהם גירושין הם הדבר הנכון לכל הצדדים כאשר להמשך הקשר נזקים גדולים יותר. במאמר זה נרחיב לגבי חלק מהסיבות הנפוצות לגירושין כיום.

 

בגידה וחוסר נאמנות

הסיבה הראשונה בה נדון היא חוסר נאמנות של אחד מבני הזוג או שניהם. קשר מיני או רומן מחוץ לנישואין מתרחשים לרוב לאחר שהיחסים של הזוג הידרדרו עם השנים. הדחקת הבעיות בקשר מובילה להתרחקות רגשית והרצון של היחיד במגע וקשר יכול להוביל לבגידה. בגידה לא מחייבת גירושין במידה ויש רצון אמיתי לטפל בבעיות היסוד. על דיני משפחה וגירושין ראו כאן.

 

בעיות תקשורת

סיבה מרכזית נוספת לגירושין כיום הקשורה גם לסיבה הקודמת היא בעיות תקשורת בין בני הזוג. בעיות תקשורת בהמשך החיים נפוצים יותר בקרב אלו שנישאו בגיל צעיר יחסית. בתחילת הקשר הזוגי לא צריך לדבר הרבה ובני זוג שלא מפתחים תקשורת רגשית האחד עם השני עלולים לסבול מכך בהמשך. חוסר בתקשורת והצטברות כעסים מובילה לתסכול, לריחוק ולגירושין.

 

קונפליקטים ומריבות

מריבות וקונפליקטים הם סיבה נפוצה לגירושין של בני זוג בישראל כיום. יחסים זוגיים של רבים מתאפיינים במריבות סוערות ויחסי אהבה שנאה עזים. ביחסים שכאלה, כל אי הסכמה יכולה להפוך למריבה סוערת הכוללת ביקורות, האשמות ועלבונות. נושאי המריבה הנפוצים הם על חינוך הילדים מטלות הבית וכסף. גם ביחסים שכאלה ניתן לטפל במידה והצדדים מוכנים לכך.

 

פערים בתפיסות העולם

פעמים רבות הסיבה לגירושין היא חוסר יכולת להגיע להסכמות הדדיות סביב נושאים מרכזיים בחיי המשפחה. פעמים רבות מדובר על פערים בתפיסות העולם שתמיד היו שם ורק עם התקדמות החיים וסביב חינוך וגידול הילדים הם מתפרצים. פעמים אחרות מי מבני הזוג עובר תהליך של שינוי אישי או רוחני שמוביל למחלוקות ערכיות שלא התקיימו בתחילת הקשר.

אי הסכמות יכולות להיות סביב חינוך וגידול הילדים אך גם נושאים רבים אחרים. חוסר היכולת להגיע להסכמות יכול להיות גם סימפטום לאובדן העניין בקשר עצמו ולבוא לידי ביטוי כתחליף לתקשורת והתמודדות עם הבעיות בזוגיות עצמה. האפשרות של פירוק התא המשפחתי אינה מופיעה בחלל ריק ועל מנת למנוע את המצב המשברי יש לעבוד על הזוגיות והקשר לאורך הקשר.

 

סיכום סיבות לגירושין

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במספר סיבות נפוצות לגירושין כיום. כפי שציינו, בעיות תקשורת מאפיינים את מרבית המתגרשים והם מרכיב המשפיע על הסיבות הנוספות שהצגנו כמו חוסר נאמנות, קונפליקטים, מריבות ואי הסכמות בנושאי היסוד. גם כאשר ישנה הבנה שגירושין הן הדבר הנכון עבור כל הצדדים חשוב לנהל את ההליך באופן מכבד ולנסות להגיע להסכמות.

דיני משפחה וגירושין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא