חיפוש

מהו אישור משטרה על היעדר עבירות מין

התייחסות לעברייני מין

ברור לכולם כי תמיד נעדיף לעבוד עם אנשים ישרים אשר לא פשעו בעבר או בעלי תיק פלילי במשטרה. על אחת כמה וכמה, החברה מתייחסת בצורה חמורה יותר לאנשים בעלי עבירות מין וסביר כי לא תרצה להעסיק אנשים מסוג זה, במיוחד כאשר מדובר בעבודה עם ילדים לדוגמא. גם אם מדובר בעבירה מאוד קלה הרשומה על מישהו, עדיין קשה יותר לסמוך עליו ויעדיפו שלא להעסיק אותו, לצורך כך, קיים אישור משטרה על היעדר עבירות מין.

קישור להורדת טופס אישור משטרה על היעדר עבירות מין

 

השגת האישור

על מנת לקבל אישור משטרה על היעדר עבירות מין צריך האדם להגיש בקשה מסודרת למשטרה ובאם אכן אין לו עבירות, היא תנפיק לו אישור זה אשר בעל תוקף במוסדות הרלוונטיים. כל זאת מעוגן בחוק בישראל אשר מחייב מוסדות מסוימים, בעיקר מוסדות חינוך, שלא להעסיק אנשים בעלי עבר של עבירות מין ועל כן, המשטרה כבר מכירה את התהליך ואפילו אפשר להגיש את הבקשה באינטרנט.

 

איך מקבלים אישור משטרה על היעדר עבירות מין?

קבלת אישור המשטרה על היעדר עבירות מין לא בהכרח אומר שלא היה לגבר המבקש עבר של עבירות מין, אלא חלה התיישנות על כך של 20 שנים. באם כן הייתה לו עבירה כלשהיא, אך עברו יותר מ-20 שנים מאז יצא מהכלא, הוא יוכל לקבל אישור משטרה על היעדר עבירות מין ובכך להיות מועסקים או להתנדב במוסדות בהם יש אוכלוסיות מוחלשות הנחשבות חסרות ישע אל מול החוק.

 

מתי יהיה צורך באישור משטרה על היעדר עבירות מין?

אין ספק שכל אחד היה שמח לא להעסיק אדם בעל עבר של עבירות מין, אך לא בהכרח יבקש זאת או ידע לבקש זאת. מנגד, ישנם מקומות עבודה אותם המדינה מחייבת באישורים אלו על מנת להעסיק אנשים.

חשוב להבין כי האישור הזה רלוונטי רק להעסקה של גברים, כלומר גם במקומות המחויבים באישור זה, נשים יכולות להתקבל לעבודה ללא אישור זה, כמובן שמדובר כאן בחוסר שוויון היוצא מנקודת הנחה כי יש יותר גברים עם הרשעות מסוג זה וכי פחות סביר תועסק אישה עם רקע של עבירות מין, לעומת גברים.

 

מוסדות עם אוכלוסייה חסרת ישע

אישור המשטרה נדרש על פי חוק בכל מוסד אשר מוגדר עבור אוכלוסייה הנחשבת חסרת ישע. בתוך אוכלוסייה זאת נכללות שלוש אוכלוסיות עיקריות אשר נחשבות חסרות ישע על פי החוק מכך שאין לאנשים אלו יכולת להיות עצמאיים ועל כן הם בעלי תלות באחרים. את העובדה הזאת יכולים אנשים בעלי עבר של עבירות מין לנצל ובכך לפגוע באנשים הנמצאים במוסד בו הם מועסקים.

  1. קטינים
  2. חסרי ישע
  3. בעלי מוגבלויות

 

מוסדות רפואיים

לא רק קטינים ובעלי מוגבלויות הם חסרי ישע, גם אנשים חולים ומאושפזים נמצאים במצב סיכוני המקשה עליהם להיות עצמאיים ולהימנע מתלות באנשים המטפלים בהם. על כן, גם במוסדות רפואיים על מנת להיות מועסקים או מתנדבים בהם, נדרש מגברים המעוניינים להיות שם להביא אישור של היעדר עבירות מין. כמובן שאף אחד לא ירצה שאדם עם הרשעות בעבירות מין יטפל בו ויהיה הרופא או איש בצוות הרפואי המטפל בו.

 

עבור העסקה והתנדבות

חשוב להבין שלא רק שמדובר בהעסקה של אנשים למוסדות בהם יש אוכלוסיות חסרות ישע שצריך יותר להגן עליהן, זאת רלוונטי גם בעבור התנדבות של גברים במקומות אלו. כלומר גם אם הם רוצים להגיע מרצונם החופשי ללא תשלום בכסף, ללא אישור זה הם עדיין לא יוכלו להתנדב ובטח שלא להיות מועסקים. זאת רלוונטי גם בעבור תנועות נוער לצורך העניין בהם הורים מגיעים להתנדב, גברים לא יוכלו להגיע ללא האישור.

 

אחריות המעסיק

על פי החוק אסור להעסיק אנשים ללא אישור זה מהמשטרה, אך חשוב להבין כי האחריות הזאת מוטלת על המעסיק. כלומר באם אכן הועסק אדם עם עבירות מין וזאת התגלה בדרך כלשהיא, המעסיק בעצם עבר על החוק בכך שהוא לא בדק ווידא את הצגת האישור מהמשטרה. על כן, חשוב שמעסיקים ידעו ויגנו על הילדים וחסרי הישע מפני עברייני מין, אך חשוב לא פחות, שיגנו על עצמם מפני עבירה על החוק ויוודאו את האישור.

 

מה לגבי נחקרים בחדש לעבירת מין?

נוסף על הרשעה בעבירת מין ושליחת האשם לכלא, ישנה קשת רחבה בהקשר תיקי עבירות מין אשר אנשים יכולים שיהיה רשום עליהם. לדוגמא, אדם אשר נחקר בגין עבירת מין פוטנציאלית, אמנם לא ישלח לכלא בסוף, אך זאת עדיין נרשם לו. במקרים מסוג זה יכול להיווצר מצב שהמשטרה לא תיתן את האישור למרות שעל פניו מגיע לו לקבל אישור מסוג זה כי הוא כן עונה על הקריטריונים לקבלת האישור.

 

מתייעצים עם עורך דין

במקרים בהם האישור לא מגיע בקלות, או שיש בעיה בהעסקה למרות שלא אמורה להיות בעיה מסוג זה, כדאי מאוד ליצור קשר עם עורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום הזה ויוכל לסייע לקבל את האישור במצב בו קשה ומורכב לקבל אותו. גם אם ההליך נראה פשוט מאוד לקבל את האישור, בפועל בהחלט יכול להיות סיבוך לא צפוי וחשוב לא לוותר על העבודה או ההתנדבות ולפנות לליווי ויעוץ עורך דין.

 

אישור משטרה על היעדר עבירות מין הוא בגדר חובה עבור מעסיקים מסוימים הנמצאים במוסדות בהם נמצאים חסרי ישע שנדרש להגן עליהם בכך שלא יועסק אדם עם עבירות מין שם, גם מתנדבים. האישור ניתן על ידי המשטרה לאחר בקשת הגבר והוא יינתן באם אכן אין תיעוד של אף עבירת מין ב-20 השנים האחרונות. בכל בעיה ואתגר בדרך, מומלץ לפנות לשירות ויעוץ של עורך דין שייתן מידע נוסף ויקדם את התהליך בצורה מקצועית ועם ניסיון.

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא