מדריך משפטי לחופשה בדובאי: החוק בישראל מול החוק בדובאי

כשחושבים על חופשה חלומית ביעד אקזוטי כמו דובאי, חוק ומשפט הוא הנושא האחרון שעולה לראש. יחד עם זאת, כדאי לזכור שלכל מדינה ספר חוקים מעט שונה ודברים שחוקיים בישראל לא בהכרח חוקיים בדובאי, ולהפך. במאמר הבא נביא את כל מה שצריך לדעת על הנושא, עם המדריך המשפטי המלא לחופשה בדובאי. 

 

אלכוהול, צניעות ומה שביניהם

על אף ההתקדמות המודרנית האדירה חשוב לזכור כי דובאי היא עיר באיחוד האמירויות, מדינה מוסלמית לכל דבר ועניין. בהתאם לכך חוקי המדינה מתכתבים במידה רבה עם חוקי האסלאם ומונהגים לפי הם. מה זה אומר בפועל? יש דברים רבים שהתייר המערבי מורגל בהם ואינם מתאימים בדובאי. כך למשל אקטים רומנטיים מעבר להחזקת ידיים אסורים בהחלט בדובאי, כמו גם כל גילוי חיבה בין בני אותו מין.

צניעות היא מילת המפתח וחשוב להתלבש בשטח הציבורי באופן שמכסה את הגוף כראוי. בגדי ים מותרים רק בחופים ובבריכות פרטיות. מה לגבי האלכוהול, ששתייתו אסורה לפי חוקי האסלאם? בדומה לבגדי ים, מותר לשתות אלכוהול רק במקומות פרטיים המיועדים לכך, כגון מסעדות או בתי מלון, וכמובן שאסור לנהוג בשכרות. אל תיתנו לשפע האיסורים להשפיע עליכם.

זכרו שבדובאי יש שפע של אזורים פרטיים בהם יש פתיחות גבוהה לערכי המערב. כשאתם מחפשים המלצות לאטרקציות בדובאי דעו שברבות מהן תוכלו להתנהג כפי שתרצו, אך גלו ערנות מתי זה מתאים ומתי לא.

 

שומרים על ביטחון שדה

היבט נוסף בו איחוד האמירויות מקפידה קלה כחמורה הוא בכל הקשור לביטחון שדה. לכן צילומים בדובאי הם דבר שצריך לעשות בטקט, תוך הימנעות מצילום של דברים שעשויים להיות רגישים איכשהו מבחינה ביטחונית: אנשי ביטחון וממשל, אתרים צבאיים וממשלתיים, ואפילו מטוסים וניידות משטרה. בכל הקשור לצילומים של מקומות קודש ואתרים דתיים, חשוב לקבל מראש אישור מטעם אנשי המקום.

 

מה בדבר סמים ותרופות?

בכל הקשור לשימוש בסמים, חל איסור חמור על כך באיחוד האמירויות. חשוב לזכור שהסתבכות בפרשיית סמים בארץ זרה היא הרבה יותר מסוכנת בהשוואה לישראל, והעובר על חוקי הסמים בדובאי צפוי לעונשים כבדים מאוד. העישון מותר בדובאי אך תחת מגבלות קפדניות. כך למשל, אסור לעשן במקומות ציבוריים וברכב פרטי בו נמצא ילד מתחת לגיל 12.

חשוב לדעת שגם תרופות תמימות שנקנו בבית המרקחת בישראל תחת מרשם עלולות להיות בעיתיות. לפני יציאה לדובאי חשוב לברר איזו תרופות מותרות בחוק המקומי ואילו תרופות עשויות להיחשב כסמים.

 

אל תסתבכו עם החוק!

לסיכום, טיסה לחופשה בדובאי היא תמיד רעיון טוב שמאפשר להתרענן באנרגיה ולצבור חוויות חד פעמיות. יחד עם זאת יש לזכור שהחוק המקומי קפדני ובלא מעט סיטואציות שונה מזה הישראלי. לכן חשוב לא לקחת סיכונים מיותרים ולהבין בדיוק מה מותר ומה אסור בדובאי.

חוֹק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני