כיצד עורך דין צוואות וירושות יכול לסייע בערש דווי

צוואה היא הביטוי לרצונו האחרון של האדם בחיים. בעת כתיבת צוואה המצווה כותב או אומר את אשר על ליבו באופן גלוי, ללא מעצורים. כדי להקנות לצוואה משמעות חוקית היא צריכה להיערך בנוכחות שני עדים שחתומים על הצוואה ומעידים כי היא נכתבה על פי רצונו החופשי של המצווה. אם כך, מה תפקידו של עורך הדין לעניין צוואה ואיך הוא יכול לסייע?

 

צוואה בפני עדים

אחת הדרכים שמקנות תוקף משפטי לצוואה היא שימוש בשני עדים שנוכחים בשעת כתיבת הצוואה וחתומים עליה. העדים מעידים על מצבו של המצווה ועל כך שהצוואה נכתבה לפי רצונו בלבד. פעמים רבות משמש עורך דין צוואות וירושות כאחד העדים כדי להקנות משנה תוקף לצוואה על ידי איש מקצוע שמייצג את החוק ומכיר את הפרטים החשובים לביצוע צוואה חוקית תקינה.

 

צוואה בפני רשות

סוג הצוואה החזק ביותר הוא צוואה בפני רשות. מדובר בצוואה שנערכת מול גוף רשמי מקצועי כגון שופט או עורך דין נוטריון. הצגת הצוואה בפני רשות משפטית נותנת לה משנה תוקף. האישור שמתקבל על ידי רשות משפטית מחזק את האישור למצבו התקין של המצווה. בנוסף, מתקבל אישור מגוף רשמי מקצועי לכך שהצוואה נערכה לפי רצונו החופשי של המצווה.

 

צוואה בכתב יד

צוואה שנכתבת בכתב ידו של המצווה אינה זקוקה לעדים, אך קל לערער עליה בבית המשפט. במקרים בהם המצווה לא מעוניין שאי מי ייחשף לדברי הצוואה שלו, הוא יכול לבחור לכתוב אותה בכתב יד בלבד, ללא צירוף של דפים מודפסים. צוואה כזאת היא חוקית, אך לא מומלצת. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם עורך דין צוואות וירושות כדי להקנות את התוקף החזק ביותר לצוואה.

 

צוואה על ערש דווי

במצבי חירום בהם למצווה אין אפשרות לכתוב צוואה, הצוואה יכולה להיאמר בעל פה בפני שני עדים שיצטרכו לכתוב אותה בהזדמנות הראשונה בזיכרון דברים. במקרים כאלה, בשונה מבדרך כלל, בהתאם למצב החירום העדים יכולים להיות חלק מהמוטבים בצוואה. במקרים כאלה יש פתח לטעון לצוואה פגומה, ועורך דין צוואות וירושות יוכל לסייע.

 

צוואה חזותית

צוואה חזותית היא צוואה שצולמה במצלמת וידאו, אך לא הועלתה על הכתב. מדובר בסוג צוואה שאינו כשר ואין לה כרגע תוקף משפטי. בעתיד הקרוב ייתכן שינוי בנושא, אך עד אז, צוואה צריכה להיערך בכתב. לפעמים מתעדים בסרט את תהליך כתיבת הצוואה כדי לחזק את תוקפה ולמנוע פתח לערעור.

 

לסיכום

בכל מצב של כתיבת צוואה כדאי להיוועץ בעורך דין צוואות וירושות. עורך דין שמתמחה בנושא יוכל לתת את הדרכה מפורטת ומדוקדקת של כל הפרטים שצריכים להיכלל בצוואה. עורך דין צוואת וירושות יוכל לעזור גם להימנע מטעויות שעלולות להפוך צוואה לפגומה. בכל מקרה, בנושא מורכב כמו זה, אנחנו ממליצים להיעזר במומחים ולא להשאיר מקום לטעויות.

שופט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני