כיצד מתמודדים עם עורכי דין שכשלו?

ככלל, כל איש מקצוע שמספק שירותים ללקוחות מחויב לעשות זאת עפ"י סטנדרטים מסוימים תוך שמירה על מקצועיות.

במידה ואיש מקצוע מבצע את עבודתו באופן לקוי וגורם בכך נזק ללקוח מסוים, הוא חשוף בפני תביעה בגין הנזק שגרם לו בשל הרשלנות המקצועית.

 

ביטוח אחריות מקצועית – מהו?

בכדי להתמודד עם מצבים של רשלנות מקצועית, רוב אנשי המקצוע מבטחים את עצמם בפוליסה הנקראת "ביטוח אחריות מקצועית".

פוליסה זו אמורה לשאת בנזק, באם ייגרם בשל רשלנות מקצועית של איש המקצוע ולכסות את גובה הפיצוי המגיע ללקוח בשל הנזק הנגרם שלו, באם יוכח שאיש המקצוע פעל באופן רשלני. באופן זה, אנשי מקצוע רבים מבטחים את עצמם מפני נזק שעלול להיגרם בשל רשלנות מקצועית מצידם ודואגים שיהיה כיסוי כספי באם יתרחש מצב כזה.

 

מהי רשלנות מקצועית של עורך דין?

רשלנות מקצועית מוגדרת כפעולה או מחדל של עורך דין, אשר מהווים סטייה מהתנהגות מקצועית מקובלת ושגינם, נגרם נזק ללקוח שקיבל את שירותיו של עורך הדין.

 

הבחנה בין טעות של עורך דין ובין רשלנות מקצועית

ככלל, קיימת חשיבות לביצוע אבחנה בין טעות שבוצעה ע"י עורך דין ובין רשלנות מקצועית שלו. טעות שבוצעה ע"י עורך דין שאין בה רשלנות, אינה מספקת עילה לתביעה נגד עורך הדין, בניגוד לרשלנות מקצועית, אשר הוכחת קיומה, מספקת עילה לתביעה נגדו.

 

כיצד יש לנהוג במצב בו עורך דין התרשל בעבודתו?

במצב בו ללקוח נגרם נזק כתוצאה מהתרשלות מקצועית של עורך דין, מוטלת עליו חובת ההוכחה להתרשלות המקצועית של עורך הדין וכמו כן, לנזק שנגרם לו כתוצאה ממנה. באם יגיש הלקוח תביעה נגד עורך הדין שיתרשל, אך בית המשפט יחליט כי לא נגרם ללקוח כל נזק, אזי תדחה התביעה והלקוח לא יהיה זכאי לפיצוי. לפיכך, ההמלצה היא להיעזר בעורך דין אחר לצורך הגשת התביעה כנגד הרשלנות המקצועית. באמצעות ניסיונו וכישוריו יוכל לנהל עורך הדין את התביעה עבור הלקוח באופן בו יוצגו ראיות המעידות על נזקים שנגרמו לו בשל הרשלנות המקצועית.

 

סיוע משפטי במצב בו עורך הדין כשל בעבודתו

אם נקלעתם למצב בו נגרם לכם נזק כתוצאה מהתרשלות מקצועית של עורך דין שייצג אתכם ואתם מעוניינים להגיש תביעה נגדו ולקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם, עליכם לפעול באופן הבא:

  1. עליכם לפנות לעורך דין אחר, על מנת שייתן לכם חוות דעת בנוגע להתרשלות המקצועית ובנוגע לנזק שאתם טוענים שנגרם לכם וע"י תוכלו לקבל ממנו מידע לגבי סיכויי הצלחה שלכם בתביעה נגד הרשלנות המקצועית.
  2. לאחר התייעצות עם עורך דין, בנוגע לנזק הנגרם לכם, תצטרכו להגיש תביעה לצורך קבלת פיצוי, באם תצליחו להוכיח בתביעה כי אכן נגרם לכם נזק בשל הרשלנות המקצועית.

 

לקריאת המדריך המלא לתביעות עורכי דין, תוכלו להיכנס לאתרו של עו"ד יואב רונקין.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני