מה עושים בטקס הגירושין ברבנות?

כל אחד היה רוצה להיות זבוב על הקיר בחדרים שבהם מתבצעים טקסי הגירושין ברבנות. שכן, מדובר בעניין שרצות על גביו שמועות רבות. רק אתמול התברר לנו שיש מי שחושבים שזורקים נעל במהלך הטקס או שיורקים אחד על השנייה. הדבר גרם לנו הבין כי יש צורך בכתיבת מדריך מעמיק בנושא שישים קץ לשמועות ויאפשר לכולם לדעת שהאמת רחוקה מאוד מכל התיאורים הללו. הישארו אתנו ותגלו מה באמת עושים במהלך הטקס.

 

תכירו את האנשים שבזכותם המדריך יוצא לאור

רגע לפני שנציג בפניכם את הטקס המלא, חשוב מאוד שתדעו שבחרנו לשוחח עם אנשים שמכירים את התחום באופן מעמיק. מדובר בעצם בגרושים וגרושות שעברו הליך גירושין בשנה האחרונה. הגענו אליהם דרך קבוצת פייסבוק שעוסקת בנושא וביקשנו מכמה מהם לתאר בפנינו את ההליך.

שכן, היה חשוב לנו לקבל את הפרטים המדויקים אודות ההליך המדובר. זו ההזדמנות להודות להם על המידע שסיפקו לנו. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשובה מאוד בנושא.

 

אז מה עושים רגע לפני טקס הגירושין ברבנות?

חשוב לציין כי יש הליך מטרים לטקס הגירושין ברבנות. מדובר בהליך פתיחת תיק גירושין ברבנות. רבים בחרים לבצע את ההליך המדובר תוך ליווי של עורך דין שבקיא בתחום. שכן, כידוע, יש בירוקרטיה סבוכה שבאה לידי ביטוי בכל הליך הגירושין.

 

אז מה עושים בטקס הגירושין ברבנות? השלב ה – 1

בשלב הראשון של הטקס, הדיין שנוכח במקום שואל את שני הצדדים האם הם רוצים להתגרש. לאחר שהם עונים בחיוב, הדיין מוודא שהם שלמים עם החלטה זו. ראוי לציין כי אין כאן ניסיון לבצע שלום בית בין השניים. בית הדין אינו נוטה להתערב או לנסות ולגרום לבני הזוג לשנת את דעתם.

 

אז מה עושים בטקס הגירושין ברבנות? השלב ה – 2

בשלב השני של טקס זה, הדיין מוודא שאלו שעומדים מולו הם אכן בני הזוג. הוא בעצם פונה אל העדים שעומדים במקום (מדובר באנשים קרובים לבני הזוג שמכירים אותם באופן אישי) ושואל אותם את השאלות הבאות:

  • מהם שמותיהם של בני הזוג?
  • מהם השמות של האבות שלהם?
  • האם יש לאב כינוי מסוים?

 

אז מה עושים בטקס הגירושין ברבנות? השלב ה – 3

בשלב זה, לאחר שבוצע הזיהוי, הדיין יבקש מהגבר לחזור אחריו תוך שהוא קורא טקסט שייכתב בגט. לאחר שהגט ייכתב במקום ויהיה מוכן למסירה, בני הזוג יעמדו לצורך ביצוע הטקס. במלכו האישה תרים את ידה ותושיט אל עבר הגבר. הגבר יאמר כי הוא משחרר אותה והיא מותרת לכל אדם. היא תניח את הגט מתחת לבית השחי ותיגש לקצה החדר ובחזרה אליו.

 

לסיום

עד כאן הפירוט המעמיק הנוגע לטקס הגירושין שמתבצע ברבנות. כעת, אפשר להשאיר את השמועות בצד ולהבין כי מדובר בהליך פשוט.

טקס גירושין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא