חלוקת רכוש בגירושין – מה עושים עם דירה שנקנתה לפני הנישואין

כל הליך גירושין יכול להיות מסובך מעבר לרגש והיחסים הבינאישיים.

כשזוג מחזיק ברכוש משותף ובטח שבנכסים עליו לחלק אותם ביניהם, החלוקה לא תמיד שווה חצי חצי ובכל קשר הדברים נראים קצת אחרת.

אז מה עושים עם נכס נדל"ן משותף?

 

חלוקת הרכוש על פי חוק

על פי המקור החוקי – חוק יחסי ממון בין בני זוג בעת גירושים על כלל הרכוש של בני הזוג להתחלק באופן שווה כך שכל צד יזכה למחצית הרכוש, כשרכוש הוא גם נכסים ששני בני הזוג חתומים עליהם וגם נכסים נפרדים. חוק זה נועד להגן על בני הזוג שנפרדים ושלא ייצא מצב שבגלל יחסי כוחות מסוימים או נסיבות לפרידה צד אחד יצא מופסד. על מנת לשמוע עוד על סוגי חלוקות ואיך עושים את זה מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין מקרקעין בחדרה.

 

פתרונות לחלוקת הרכוש

לפניכם שני פתרונות מקובלים עבור בעיית הדירה שעומדת בין שאר המוקדים בהליך הגירושים – חלוקת שווי הדירה או רכישת הדירה מאחד הצדדים. בכל מצב ייבחר הפתרון המתאים ואין פתרון טוב יותר. כן ניתן לראות כי רכישת הדירה מאחד הצדדים יכולה להיות רעיון טוב אם יש ילדים בתמונה ואז הם לא נדרשים לעבור דירה ולהתמודד עם שינוי חוץ מהגירושים כך יוכלו לשמור על שקט נפשי במובן הזה.

 

חלוקת סכום הדירה

אם אין בכוונת או ברצון הזוג המתגרש לשמור על הדירה והם מעדיפים לפתוח דף חלק לבדם ניתן למכור את הנכסים ולהתחלק באופן שווה בכספי המכירה. ניתן להעזר במתווכי נדל"ן שיטפלו בעניין מכירת דירה אחרי גירושין מבלי שבני הזוג יאלצו להתמודד גם מול זה.

 

רכישת הדירה מאחד הצדדים בהסכמה

אם קיים עניין לשמור על הדירה אם עבור התגוררות בה או החזקה כנכס נדל"ן הצד שמעוניין לשמור עליה יוכל לקנות את חלקו של הצד השני רק אם הצד השני מסכים על כך ומוסר הסכמה בכתב. במצבים אלו מומלץ להתייעץ עם עו"ד מקרקעין שלא יהיו אי הבנות שיתגלו אחר כך ויסבכו את העניינים.

 

איך מעבירים את הדירה?

עבור הבירוקרטיה של העברת דירה לאחד הצדדים יש לדאוג לחתימה של הצד שמעביר את הדירה על ייפוי כוח עבור עורך דין שמתעסק בשטרי המכר וזכות שכירות. העברת הדירה תוכל להתבצע רק לאחר שניתן הגט שכן לצורך ההעברה יש למסור ללשכת מקרקעין ולמועצה המקומית/עירייה את תעודת הגירושין המקורית.

 

לסיכום

הליך הגירושין אינו פשוט לאף זוג ובטח כשיש נכסים ורכוש רב משותף, גם שהמצב הוא טוב באופן יחסי בין בני הזוג וקיימת תקשורת מומלץ מאוד להיעזר בעורכי דין משני הצדדים בעיקר בגלל הבירוקרטיות והצורך בחתימה ואימות של עו"ד על מסמכים רבים וגם על מנת לשמור שקט מסוים בין הצדדים כשעורכי הדין מתעסקים בעניינים המסובכים יותר.

ריב על רכוש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני