הכירו את מקצוע ההנדסה האטרקטיבי ביותר בשוק

המון מאיתנו יגיעו לשלב המכריע של בחירת מקצוע לחיים – מקצוע שלרוב ילמדו דרך לימודים אקדמיים וימשיכו איתו לשאר חייהם. ישנם המון מקצועות שונים לבחור מביניהם, אך לרוב בוחרי התואר יודעים אם לכוון לאזור של מקצועות הומניים יותר או יותר לכיוון של מקצועות ריאלים.

לאלה שנוטים לכיוון המקצועות הריאלים יש את מקצוע ההנדסה – מקצוע שנוגע בהמון נושאים מעניינים ופותח המון אופציות מעולות בשוק העבודה. אז מה נכלל במהלך הלימודים של המקצוע ומה הם השימושים שלו בשוק העבודה?

 

איזה קורסים נכללים בלימודי הנדסה אלקטרונית?

כל אחד שהולך לכיוון לימודי הנדסאי אלקטרוניקה צריך לדעת את בסיסי הלימודים. הקורסים הכלליים מתעסקים במקצועות חשובים כמו לימודי מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, וקורסי מבוא של תכנות ומחשבים. מעבר לנושאי בסיס אלה ישנם קורסים נוספים בנושאי מערכות שונות, מחשבים, אלקטרוניקה, מערכות ספרתיות ועוד קורסים רבים.

בנוסף משולבים במערך התואר מקצועות מעבדה הכוללים קורסים בנושאי חשמל, מחשבים, מערכות אלקטרוניקה שונות ועוד.

 

היקף הלימודים האקדמיים

היקף הלימודים משתנה בין האוניברסיטאות והמכללות השונות, אבל המבנה העיקרי של מקצוע מסוג זה כולל בעיקר סמסטרים משולבים יחד עם כמה סמסטרים של לימודי יום כשבנוסף למסלול זה חלק מהמוסדות האקדמיים גם מציגים מסלול מקוצר לתואר באלקטרוניקה – המסלול המקוצר מיועד להנדסאי חשמל.

בנוסף אורך הלימודים הכולל הוא של 4 שנים, כשהתואר כולל בתוכו את הקורסים שהוזכרו קודם במאמר, ועוד מבחני גמר בנושאי אלקטרוניקה, חשמל ומחשבים.

 

מה היישום הממשי של לימודי הנדסה אלקטרונית?

הרבה מכם בטח ישאלו את עצמם בשלב הזה "אז מה זה הנדסאי אלקטרוניקה ומה היישום של זה בחיים?" – שאלה שהתשובה אליה מקיימת את כל הציפיות האפשריות ויותר.

הנדסאי אלקטרוניקה זה אדם שלומד ומתמחה במערכות אלקטרוניות וממוחשבות שונות, ובאמצעות הלימודים יכול לגשת להתעסקות בתחומי הרובוטיקה, מערכות בקרה והשתלבות בפיתוח תחומים ופריטי אלקטרוניקה שונים כמו טלוויזיות, מכשירי לווין, מכשירים חכמים (כמו טלפונים ומחשבים ניידים) ועוד רבים נוספים.

מעבר לנושאים שצוינו, לימודי הנדסאי אלקטרוניקה פותחים דרך למקצועות בהייטק שאינם בהכרח מה שחשבתם. אפילו מקצועות המקושרים יותר למערכות ביולוגיות או אפילו כאלה שעוסקים בתקשורת – ניתן להגיע אליהם עם ידע רב ויכולת דרך מקצוע הנדסה אלקטרונית.

 

יתרונות נוספים של לימודי הנדסה אלקטרונית

יתרונות נוספים של בחירה בלימודי מקצוע הנדסה אלקטרונית הם מימון והטבות שונות לקבוצות מסוימות של חלקים מהתואר – כך שגם אם נדמה יקר, יכול להתאים להמון אנשים. בנוסף, כפי שצוין קודם זהו מקצוע דינמי שמאפשר עבודה רצינית בתחום ההנדסה האלקטרונית, אבל גם מספק ידע רחב במיוחד שמאפשר השתלבות בנושאי תעסוקה אחרים – כך שהבחירה בלימודי המקצוע לחיים פחות מלחיצה ומשאירה פתח להתמקצעות בעוד שלל נושאים.

 

לסיכום…

מקצוע ההנדסה אטרקטיבי במיוחד בימינו בעקבות הלימודים המעניינים שמציג יחד עם האופציות הרחבות שמאפשר בשוק התעסוקה, בחירה בלימודי הנדסה אלקטרונית מבטיחה עבודה מספקת ויכולת גמישות עם בחירת המקצוע, תוך הגעה לכל מקום עבודה עם יכולות רבות וידע נצבר גבוה מאוד.

מקצוע ההנדסה האטרקטיבי ביותר

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא