3 החוקים שצריך לדעת כאשר בונים מחסן

רבים מתושבי ישראל ובכלל בעולם, אוספים לאורך השנים חפצים רבים, שלעיתים הם לא שימושים להם לאותה תקופה והם מעדיפים לאחסן אותם כדי ליצור מרחב וספייס גדול יותר בבית שלהם. מחסן מהווה יתרון ונוחות רבה לבתים רבים בישראל. מחסן מסייע בארגון החפצים בבית ומחוץ לו ובנוסף יכול גם להעלות את ערך הדירה שלכם. אך כמו כל מדינת חוק, גם על מחסן יש חוקים שחלים עליו וחשוב לדעת עליהם לפני שבונים מחסן. אז מה הם החוקים שכדאי להכיר כאשר בונים מחסן?

 

היתר בנייה

על בעל הדירה שמעוניין לבנות מחסן לבדוק אם התוכנית כלולה ברשימת הפטורים וההקלות במתן היתר בנייה. גם פטור ממתן היתר הבנייה, לא פוטר את בעל הדירה מביצוע של עבודה לפי חוק תכנון ובנייה, וחל עליו איסור לשנות את ייעוד המחסן ולהפוך אותו לדירת מגורים ללא היתר.

היתר בנייה הוא למעשה רישיון המוענק על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, או על ידי רשות רישוי לתושב המבקש זאת. על ההיתר להיות מתאים לזכויות הבנייה שניתנו לפי תכנית מוצגת לרשויות.

 

מחסן משותף

אם אתם מעוניינים בבניית מחסן משותף עם השכנים שלכם, עליכם לדעת שחוק המקרקעין קבע כי בנייה ברכוש משותף מחייבת את הדייר לקבל את ההסכמה המלאה של בעלי הדירות בבית משותף.

אם לא ניתנה הסכמה מלאה בבנייה של מחסן בכניסה לחדר מדרגות מול דירת השכן, דבר זה כלול לפגוע בזכות שלו להנות מהדירה שלו וגם עלולה למנוע ממנו הרחבה של הדירה שלו במידה וירצה. לכן, לפי בית המשפט צו בית המשפט אוסר על בניה ברכוש משותף, גם של מחסן, ללא הסכמה מלאה של השכנים שלכם.

 

מחסן – לא תמיד צריך היתר

כאמור, לפי החוק, בנייה של מחסן צריכה להיות בהסכמה של השכנים שלו וגם קבלה של היתר בנייה, אך כמו כל דבר, לכל כלל יש יוצא מן הכלל. ישנם מחסנים שאינם מחייבים את היתר הבנייה.

מחסנים אלה הם מחסנים שעשויים מחומרים קלים כמו פלסטיק, מחסן שהגובה שלו לא עולה על 2.4 מטרים, מחסן שרוחבו לא עולה על 6 מטרים, או מחסן שמנותק מתשתיות. מחסן כתר הוא פתרון מעולה עבורכם, בין אם יש לכם היתר בנייה או לא. תוכלו להנות ממחסני גינה שעשויים ממתכת, מפאנל מבודד, פלסטיק ובנוסף תוכלו למצוא תוספות כמו ציוד נלווה ורצפה למחסן שלכם.

 

לסיכום

מחסן הוא פתרון אחסון מצוין עבור אנשים רבים, אך חשוב לדעת שיש מקרים שבנייה של מחסן ידרוש ממכם היתר בנייה או הסכמה של השכנים שלכם, אם מדובר על ציוד משותף. כיום יש מחסנים שונים ומגוונים ותוכלו למצוא מחסנים שגם לא דורשים ממכם היתר בנייה או הסכמתם של השכנים שלכם ועדיין להנות מהיתרונות המצוינים שיש למחסן להציע לכם.

גינה

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני