האם תשלום לעוקבים באינסטגרם היא עבירה פלילית

בתקופה האחרונה אנו עדים לכל מיני שיחות בין משתמשי אינסטגרם שתוהים בינם לבין עצמם האם תשלום שהם העבירו לעוקבים שלהם עשוי לסבך אותם עם המשטרה. שכן, יש שמועה שאומרת שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר ועניין. יצאנו לבדוק את הנושא כדי להבין האם אתם עלולים למצוא את עצמכם מאחורי סורג ובריח במצב שכזה וחזרנו עם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שהסתייענו בגורמים חיצוניים שליוו אותנו. שכן, יש לנו את הידע המעמיק באינסטגרם, אבל אנחנו לא ממש בקיאים בתחום המשפט והעבירות הפליליות בפרט. לכן, פנינו אל גולשים ברחבי הרשת שעוסקים בתחום הפלילי ושאלנו אותם האם מדובר בעניין שעלול לסבך אותנו או שמא סתם מדובר בשמועה שמטרתה לגרום לפחד בקרב המשתמשים. זו ההזדמנות להודות לאותם גורמים שליוו אותנו בהליך זה. שכן, בלעדיהם, המדריך הנוכחי לא היה רואה אור.

 

נו, אז זה חוקי או לא?

אם קניתם בעבר עוקבים באינסטגרם ואתם חוששים שמדובר בפעולה שאינה חוקית ועלולה לסבך אתכם מבחינה פלילית, כדאי שתדעו שהכול בסדר. קראנו באופן מעמיק את החוקים של אינסטגרם ונעזרנו כמובן בגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך. לא היה כתוב שם שום דבר על קניית עוקבים. אפשר לומר בעצם שאינסטגרם וגם פייסבוק מאפשרות לגולשים בהן לקנות עוקבים. יש מגבלות בעניין הזה אבל אין מדובר במגבלה שנוגעת לעניין חוקי, אלא לביצוע פעולות בלבד.

 

כולם קונים עוקבים באינסטגרם

אם אתם עדיין חוששים, אנו נאמר לכם שאתם לא לבד. יש הרבה אנשים שאתם מכירים שקונים עוקבים אמיתיים או מזויפים. אפילו כוכבי האינסטגרם הגדולים ביותר, אלו שאתם מעריצים – קנו ועדיין קונים עוקבים. כך שאם משטרת ישראל הייתה צריכה להגיע ולעצור כל אחד ואחת שרכשו בעבר או רוכשים ממש עכשיו עוקבים חדשים, כנראה שלא היה מספיק מקום בכלא בארץ כדי להכניס לשם את כולם.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

כדאי לקנות עוקבים

עכשיו כשאתם יודעים שאין בכך עבירה פלילית, אנחנו יכולים לומר לכם שרכישה של עוקבים תאפשר לכם לפתוח את העסק שתמיד חלמתם עליו ולסחוף אחריכם עוד הרבה אנשים. העסק לא חייב למכור מוצר או שירות כלשהו, אלא פשוט תוכן מעניין שאתם רוצים להעביר לאנשים שיעקבו אחריכם.

 

היתרונות בקניית עוקבים

אי אפשר לדבר על תשלום לעוקבים באינסטגרם ולא לציין את היתרונות הבולטים ביותר של העניין, הנה כמה מהם:

  • כמות גדולה של עוקבים תאפשר לכם לפתח אמינות ורושם טוב לגולשים חדשים
  • החשיפה שלכם תגדל
  • תוכלו לערוך שיתוף קישור בסטורי

 

לסיום

עד כאן המדריך שהרגיע את כולכם והציג בפניכם את כל האמת שעומדת מאחורי התשלום לעוקבים באינסטגרם. עכשיו, אתם יכולים להיות רגועים. אף שוטר לא יבוא אליכם הביתה עם אזיקים וזימון לבית משפט.

מאזניים

 

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד