האם תביעה נגד משרד הביטחון יכולה להפוך למשפט פלילי

כיום ישנם אזרחים רבים שחיים את חייהם מבלי לדעת את מידת הפיצויים או התמיכה שמגיעה להם ממשרד הביטחון. כאשר נפתחת תביעה אל מול משרד הביטחון, ההליך יכול להפוך לאישי ואף פולשני. יש להבין, שבמידה והאדם התובע אינו נקי כפיים, יכול העניין להסלים והערה יכולה להתהפך. אז האם תביעה מול משרד הביטחון יכולה להפוך למשפט פלילי? התשובה מורכבת ומוסברת, מיד מולכם

 

תביעה מול משרד הביטחון

לרוב, שאנו שומעים את הביטוי המצוי בכותרת שמעל מילים אלו, אנו הולכים לרוב על תביעות נכות, הכרה כנכי צה"ל ואפיל הכרה כהלומי קרב הסובלים מפוסט טראומה. יש להבין, אלו הם רק חלק קטן מהמקרים שיכולים להתגלגל עד לכדי תביעה נגד משרד הביטחון. הכרת כנפגעי פעולות איבה, תביעת אחוזי נכות בעקבות אירוע בטחוני ושירות צבאי\שירות באחד מגופי הביטחון הם תחומים נרחבים מאוד בעלי פרצות רבות בגדר. כשיש משקל כספי על גזר הדין של התביעה, תהיו בטוחים שמשרד הביטחון לא ימהר לשלם לכם.

 

היסטוריה ללא רבב

כשניגשים לתביעה מול משרד הביטחון, על התובע להיות בטוח ומשוכנע במקרה שלו ובסיבות שלו. ההגנה בצד של התביעה תנסה לערער בכל כוחה את הלגיטימציה של התובע לקבל פיצוי ותגמול כספי בעבור עניינים כאלו או אחרים וינסו לקשר את הנסיבות שבגינן תובע את משרד הביטחון למקרים אחרים.

הבעיה מתחילה כאשר אכן נראה שאין קשר בין הנסיבות שהוא מציג למקרים שרלוונטיים למשרד הביטחון והוא למעשה מסלף, בודה או מעוות את טבע הדברים. תביעות נגד משרד הביטחון יכולות להפוך למשפט פלילי בעקבות אלו כנגד התובע, ועל כך נפרט מיד.

 

המשפט הפלילי

המשפט הפלילי במדינת ישראל קורה רק כאשר עבר אדם על חוקים מאוד מסוימים שהם מתפרשים כפגיעה בסדר הציבורי ובאזרחים אחרים, עבירות עשה – אל תעשה. בכל הנודע למשרד הביטחון, כאשר אדם בודה את מניעי התביעה שלו, מנסה להשיג פיצויים בעבור פציעה שלא קשורה או אפילו פוגע בעצמו במכוון, הוא עובר על הסדר הציבורי בכך שמנסה למהול בכספי המדינה. במידה ובמשפט נמצא קשר בין עיוות ראיות לסיבת התביעה, משרד הביטחון יכול לפתוח בהליך פלילי אל מול התובע עד אשר יושג צדק.

 

איך נמנעים ממשפט פלילי

זה נשמע כה אלמנטרי ובסיסי, אך כדי לא להגיע לכדי הליך פלילי על אדם לא לקשר ולהיות כנה וישר בכל הנוגע לסיבותיו לפיצויים. פיצוים ממשרד הביטחון הם כבר בכל מקרה נושא רגיש במדינת ישראל וכל המוסיף משקל על נושא זה – מין הרואי שיהיה בכך הצדקה.

 

רגע לפני גזר הדין

זכרו, שמין הסתם, כדי להימנע מהליך פלילי מול משרד הביטחון צריך עורך דין שמתמחה בענף תביעות זה. יושר, מקצועיות והכרה עם המשפט הישראלי.

פטיש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,