האם תביעה מול בנק יכולה להפוך לגילוי עבירה פלילית?

תביעה אזרחית היא אף פעם לא הליך פשוט. על אף כמה וכמה כשמדובר בתביעה כנגד גופי הבנקים. עולם הבנקאות, כידוע, מעניק שירותים חיוניים למרבית האוכלוסייה, וכתוצאה מכך, מחזיק בכוח רב כנגד האזרח הפשוט.

במקרים רבים, האדם מרגיש חלש כנגד גופי הבנקים, וסופג לא פעם טעויות של עובדי הבנק, מצב כלכלי מורכב מול הבנק, התעלמות מזכויותיו הבסיסיות, ועוד מספר גורמים שמשפיעים על הלקוח ומובילים אותו להגשת תביעה, מבלי לדעת איך להתנהל בהליך המורכב הזה, ולשאילת שאלות מורכבות כמו איך לפנוק לגוף גדול כמו הבנק? והאם תביעה מול בנק יכולה להפוך לגילוי עבירה פלילית?

 

עילה לתביעה

במידה והבנתם כי הבנק פוגע בזכויותיכם ועושה פעולות שרירותיות המשפיעות עליכם באופן ישיר או עקיף, עליכם לפנות לעורך דין מקצועי כמו – https://narkis-law.com המתמחה בתביעות כנגד עולם הבנקאות ויוכל לתת עבורכם את המענה הנדרש במצב כזה. לאחר מכן, הדבר החשוב ביותר שנפנה לעשות, הוא לברר האם יש בידכם עילה לתביעה? והאם היא נחשבת פלילית?

לא תמיד כל פעולה לא ראויה של הבנק תחשב כעילה לתביעה, ולכן החשיבות לבחירת עורך דין מומחה בתחום כבר בתחילת התהליך, היא נחוצה בכדי לבדוק את הנתונים ולהחליט אם תוכלו לתבוע או לא.

 

חובות הבנק

בשל מעורבותו הגבוהה של הבנק בחיי היום יום שלנו, וכוחו הרב על השפעת המציאות שלנו, החליטו להגביל את עוצמתו ולדרוש ממנו חובות בסיסיות עבור כל אזרח. החובות נועדו כדי לשמור על האזרח ולאפשר לו אמצעי הגנה במקרה של התנהגות לא הולמת מצד הבנק.

חובות הבנקים המוכרים הינם :

  1. חובת סודיות – חובה זו מטילה על הבנק לשמור על פרטיותו של כל אזרח באשר הוא, מחייבת שמירה על פרטיו האישיים של כל אדם אלא אם קיימת הסכמה מלאה מצידו.
  2. חובת נאמנות – חובה זו מחייבת את הבנק לפעול לטובת כל לקוח ללא אפליה על רקע גזע או מין, וללא הבדל בין לקוחות בעלי הון רב לבין לקוחות ממוצעים.
  3. פעולות המתבצעות בתום לב – חובה זו מחייבת את הבנק לפעול כנגד האזרח בצורה הוגנת וישרה, ללא כל אינטרס נסתר או כוונה מיוחדת.

במידה והבנק עובר על אחת מחובותיו, רשאי האזרח להתחיל הליך תביעה כנגד הבנק במסגרת החוק.

 

הוראות החוק

אז מתי תביעה מול הבנק יכולה להפוך לגילוי עבירה פלילית ממשית?

כאשר מדובר בהתערבות הבנקים ובאי נאמנות ושקיפות כלפי הלקוח, אפשר לשייך פעולות אלו להלבנת הון מטעם הבנק, שכאמור נחשבת לעבירה פלילית ממשית ומחייבת משפט פלילי מטעם המדינה.

 

סיכום

למרות כוחם הרב, גופי הבנקים חייבים לנהוג בהוגנות, תום לב, התחשבות וכבוד. במידה והם פועלים כנגד החובות הבסיסיות שלהם, הם חשופים לתביעה ע"י האזרח.

חשוב לבחור בתהליך זה עורך דין מקצועי המתמחה בתחום הבנקאות בכדי שיידע להוביל אתכם למשפט ולדאוג לכך שתקבלו את מיטב זכויותיכם.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני