האם תאונת עבודה יכולה להפוך למשפט פלילי מורכב

בתקופה האחרונה רבים מאתנו שומעים על תאונת העבודה שאירעה באתר בנייה בתל אביב. מדובר במקרה מזעזע שמטלטל אנשים רבים. לאחר ששמענו על המקרה המדובר, החלטנו לבדוק אותו באופן מעמיק ולהבין האם תאונת עבודה יכולה להפוך בסופו של דבר למשפט פלילי מורכב. לאחר שחקרנו את העניין, חזרנו לכתוב את המדריך הנוכחי בו נציג בפניכם את המסקנות שלנו בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי לא כתבנו לבדנו. שכן, כפי שציינו בפניכם, אין לנו מידע מעמיק בתחום. היה חשוב לנו לצאת ולפגוש אנשי מקצוע שבקיאים בנושא והם ליווי אותנו, הכווינו אותנו אל מאגרי מידע אמינים ואפשרו לנו בסופו של דבר, להביא לכם את כל המידע המקיף ביותר בנושא. כך שחשוב לנו לציין בפניכם שהפרטים שיצוינו בפניכם בהמשך הובאו ממקורות מהימנים ואתם יכולים לסמוך עליהם ב – 100%.

 

רקע כללי אודות תאונות עבודה קטלניות

אם הגעתם לכאן, כנראה שגם אתם שמעתם לאחרונה על המקרה שבו נהרג פועל בעקבות תאונת עבודה שאירעה במקום העבודה שלו. חשוב לנו לציין בפניכם שבשנים האחרונות ישנה עלייה דרמטית במספר ההרוגים בתאונות דומות. מבירור שערכנו אל מול הנתונים שקיימים במשרד העבודה והרווחה, התגלה לנו שנכון לרגע כתיבת מילים אלו, 63 אחוזים מתאונות העבודה הקטלניות אירוע באתרי בנייה.

 

מה הקשר בין המידע הזה לבין כותרת המאמר?

הקשר בין תאונות עבודה קטלניות שהובילו למוות לבין השאלה שנשאלה בתחילת המאמר זו העובדה שתאונה מסוג זה עשויה להוביל בסופו של דבר למשפט פלילי מורכב. שכן, התרחשות של המצבים הבאים שגרמו למוות בקרב עובד או עובדים עלולים להוות כעניין פלילי:

  • נפילה של עובד אל תוך פיר
  • כשלים הנדסיים שבאו לידי ביטוי בתכנון ובביצוע של הבנייה
  • התמוטטות של קורות או קריסה של גגות

 

מה החוק אומר?

אי אפשר לכתוב מדריך חשוב כזה מבלי להציג בפניכם את החוק. ובכן, חוק העונשים קובע שעבירה שנקראת "חבלה ברשלנות" עשויה להוביל את האדם שגרם לכך לשנת מאסר. סעיפים אחרים עלולים להביא לתקופת מאסר ממושכת. אם למשל נמצא כי הייתה גרימת מוות ברשלנות, האדם האחראי עשוי להיכנס לכלא ל – 3 שנים לפחות.  כך שאפשר לראות בעצם שתאונת עבודה יכולה להפוך למשפט פלילי מורכב וראוי להימנע מכך.

 

האם אפשר להימנע ממצב שכזה?

בוודאי. ניתן להימנע מלהגיע למשפט פלילי מורכב בעקבות תאונת עבודה. כל בעל עסק צריך לחשוב מראש איך הוא יכול להביא לכך שסביבת העבודה תהיה בטיחותית ביותר עבור העובדים שלו. יש בעלי עסקים שצריכים להעביר למשל סדנאות בטיחות ויש מי שצריכים שיהיו במקום אחראיים שיבחנו את כל המפגעים ויתקנו אותם בהקדם. כך ניתן יהיה להימנע ממצב שכזה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שעסק בנושא תאונות עבודה ומשפטים פליליים.

תאונות עבודה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני