האם פריצת סייבר נחשבת כעבירה פלילית

השינוי הדרמטי שהטכנולוגיה חוללה בעולם הוביל לשינויים גם בעולם הפלילי, וכיום קיימות עבירות מחשב רבות שבעבר כלל לא היו קיימות. אחד הנושאים השכיחים ביותר בתחום הזה הוא פריצות סייבר שונות, ובמקרים רבים עולה השאלה האם פריצת סייבר יכולה להיחשב בתור עבירה פלילית. קרנליוס כאן כדי לתת לכם את כל המידע בנוגע לפריצות סייבר בעולם המשפט.

 

פריצת סייבר

פריצת סייבר היא חדירה למחשב או לתוכנה של אדם או גוף אחר כדי להשיג מידע או לבצע פעולה מסוימת בתוך מערכות המחשוב שלו. לעיתים, הפריצה נעשית לצורך לימודי ולא כדי להשיג מטרה ממשית כלשהי, אולם ישנם מקרים שבהם מטרת הפריצה היא עוינת והיא נועדה לגרום נזק רב למי שחודרים למחשבים שלו או לשאוב מהם מידע.

 

לוחמת סייבר

לוחמת סייבר היא התחום שעוסק בפריצות הללו. כיצד לחדור למחשבים, איך עוקפים בצורה היעילה ביותר חומות הגנה שונות מבלי להשאיר חתימה דיגיטלית במחשב שאליו פורצים ועוד נושאים שונים. מכללת קרנליוס שנמצאת ברחוב יוסף לישנסקי 27 ראשון לציון מאפשרת לכם ללמוד קורסי סייבר שונים שמהלכם תוכלו להיפגש עם שני העולמות המרכזיים, עולם הסייבר ההתקפי והעולם ההגנתי.

העולם ההגנתי של הסייבר נחשב למורכב לא פחות ואולי אף יותר מהעולם ההתקפי. גופים רבים שמחזיקים במידע חשוב צריכים לעבוד קשה כדי להגן על המידע שלהם מול התקפות שונות. לצורך זה קיימים מומחים בתחום הסייבר ההגנתי שנועדו לעבוד על מנת למנוע מתוקפי סייבר שונים לחדור למחשבים ולשאוב מהם מידע רגיש או להזיק למערכות חשובות.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

הצד הפלילי בעולם הסייבר

כאמור, עולם הסייבר פתח בפני העולם המשפטי אתגרים חדשים, וכיום ישנם דיונים רבים שעסוקים בשאלות שונות שעולם הסייבר מעלה. במשפט הישראלי כל חדירה למחשב או חשבון אישי של אדם מוגדרת בתור עבירה שבמקרים מסוימים עלולה לגרור גם עונש מאסר. רף הענישה הבסיסי הוא עבור חדירה למחשב או תוכנה גם בלי לבצע בה פעולה זדונית מסוימת.

ישנם מקרים שבהם החודר למחשב לא הסתפק בחדירה בלבד אלא גם גרם נזק לאדם שאל המחשב או החשבון שלו פרצו. במקרים הללו הענישה צפויה להיות חמורה יותר, כיון שמדובר על נזק משמעותי הרבה יותר מאשר חדירה לפרטיות בלבד, שכאמור גם היא עבירה שגוררת מאסר. חשוב לדעת שדיני הסייבר מתחדשים כל הזמן לאור העובדה שמדובר על תחום משפטי צעיר במיוחד.

 

לסיכום

עולם הסייבר הוא עולם יחסית חדש, שהציב בפני הדין הפלילי אתגרים לא פשוטים. כיום, החוק הישראלי כבר מכיר במגוון רחב של עבירות סייבר, כאשר העונש על עבירות רבות יכול להגיע עד כדי מאסר, גם אם מבצע העבירה לא ביצע נזק בפועל. את התחומים השונים של עולם הסייבר, לרבות עולם הסייבר ההגנתי אתם יכולים ללמוד במכללת קרנליוס, כדי לקבל ידע משמעותי בתחום הזה.

משקל

 

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד