האם לשון הרע בפייסבוק יכולה להוות עבירה פלילית

הרשת החברתית פייסבוק מאפשר לכל אחד מאיתנו לפרסם פוסט שתוך זמן קצר יגיע לעיניהם של צופים רבים. לא פעם נעשה שימוש בפלטפורמה הזו לרעה, ואז הפרסום עלול להוות עילה לתביעה פלילית. כדי שתבינו בדיוק את הפרטים השונים של תביעת לשון הרע על פרסום פוסט בפייסבוק, אנחנו מביאים לכם את כל המידע שחשוב שתדעו.

 

תביעת לשון הרע

לשון הרע בפייסבוק הוא סוגיה משפטית מורכבת מכמה סיבות. ראשית כל חשוב לדעת שתביעות לשון הרע הן תביעות מורכבות, כיון שלא תמיד קל להוכיח את האשמה של מפרסם הפוסט. גם לאחר הוכחת האשמה הרבה מאוד תלוי בבית המשפט וברצון שלו לפסוק לטובת התובע פיצויים.

 

בחירת עורך דין

בשל המורכבות הרבה של הסוגיה הזו, חשוב לבחור עורך דין מנוסה. עורך דין לשון הרע אדי בליטשטיין הוא בדיוק מה שאתם צריכים אם אתם ניצבים בפני תביעת לשון הרע על פרסום פוסט בפייסבוק.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

האם לשון הרע בפייסבוק יכול להוות עבירה פלילית?

השאלה החשובה היא כמובן מה הייתה הכוונה של מפרסם הפוסט. כדי להוכיח שאכן מדובר על לשון הרע שניתן לקבל בגינו פיצויים, על התובע יהיה צורך להוכיח שכוונתו של מפרסם הפוסט אכן הייתה לרעה. כמובן, ישנם מקרים שבהם מותר לפרסם ביקורת, וחשוב להבחין בין ביקורת לגיטימית לבין לשון הרע. עורך דין מנוסה יוכל לעזור לכם לנווט בצורה בטוחה בין שתי המקרים הללו.

לא קל לשכנע את בית המשפט שהפרסום שמוגדר לשון הרע באמת פגע במי שהפוסט נכתב אודותיו. עם זאת, חשוב לדעת שישנם מקרים שבהם בית המשפט יהיה משוכנע בכך שכוונתו של מפרסם הפוסט הייתה לפגוע, ואז הוא עלול להורות לנתבע לשלם פיצוי על אף שלא הייתה הוכחה לפגיעה משמעותית בשמו של הנתבע.

 

מידת האחריות של מפרסם הפוסט

סוגיה מרכזית נוספת שבאה לידי ביטוי בנידון הזה היא מה מידת האחריות של מפרסם הפוסט. כידוע, בפייסבוק ניתן לשתף פוסטים בצורה מהירה, ולא תמיד המפרסם יוכל לשלוט בהדים של הפרסום ובשיתופים שיגיעו בעקבות הפוסט שלו. גם בעניין הזה הדעות חלוקות, ולא פעם בית המשפט ידרוש הוכחה ברורה לכך שהאחריות על הלשון הרע הייתה של מפרסם הפוסט המקורי.

פעמים רבות הפרסום נעשה על ידי חשבונות שאינם אמיתיים (בוטים) כך שיהיה קשה מאוד להצליח ולגבות פיצוי על פרסום לשון הרע.

 

לסיכום

כאשר אנחנו באים לדבר על תביעת לשון הרע בעקבות פוסט בפייסבוק יש כמה עניינים שצריך לתת עליהם את הדעת. הדבר הראשון הוא כמובן השאלה האם יש בפוסט לשון הרע של ממש שיכול לפגוע במי שהפוסט פורסם אודותיו. הדבר השני הוא כוונתו של מפרסם הפוסט. בכל מקרה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לשון שמומחה בתחום כדי שתצאו מבית המשפט, שידכם על העליונה.

פטיש

 

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד