האם לנכים יש פטור ממס הכנסה באופן אוטומטי?

לא פעם אנו שומעים על מקרים שבהם אנשים מגלים באיחור כי הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. מקרים אלו חוזרים על עצמם בגלל שאנשים פשוט לא מודעים לנושא. אנחנו החלטנו לעשות כל שביכולתנו כדי להעלות כמה שיותר מדריכים שנוגעים לנושא חשוב זה, כדי להעלות את המודעות לגביו. אנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריך הנוכחי בעיון רב, כדי שתוכלו להכיר את הפטור מקרוב ולגלות האם הוא מגיע לנכים באופן אוטומטי.

 

תכירו את הרקע המעמיק לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים החשובים שיאפשרו לכם לדעת אחת ולתמיד האם אנשים בעלי נכויות זכאים לקבל את הפטור באופן אוטומטי, חשוב שתדעו שהמדריך הנוכחי הוא חלק מסדרת מדריכים שהוצאנו בנושא. עד כה עלו כ – 5 מדריכים שהציגו בפני הקוראים שלנו את הזכאויות השונות לפטורים ממס הכנסה.

מדריך זה עולה לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות שהתמקדו בשאלה שהוצגה בכותרת המדריך. אם שלחתם לנו את השאלה הזו, כדאי שתדעו שהמדריך הנוכחי מוקדש לכם.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה

רגע לפני שנעמיק בנושא הפטור האוטומטי, עליכם לדעת כי פטור ממס הכנסה לנכה מגיע למי שעונים על המצבים הבאים:

  • אדם עיוור שיש ברשותו תעודת עיוור
  • נכה בשיעור של כ – 100% נכות רפואית בעקבות ליקוי אחד
  • נכה בשיעור שעולה על 89% נכות רפואית בשל כמה ליקויים

אלו שנקבעו להם אחוזי נכות לתקופה קצרה יותר מ – 185 ימים לא יהיו זכאים לקבל את הפטור. כך שחשוב לשים לב לעובדה זו. אלו פרטים שאתם צריכים לדעת כדי שתוכלו להבין את הזכאות האוטומטית לפטור.

 

זכאות אוטומטית לפטור ממס הכנסה

אם קראתם את הפסקה הקודמת בעיון רב, וודאי שמתם לב כי ישנה זכאות אוטומטית שכזו. היא יכולה לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם נקבעו לחולה כ – 100% נכות רפואית לצמיתות או במצבים שבהם האדם הוגדר כעיוור. ראוי לצין כי ההכרה האוטומטית באה לידי ביטוי בהתאם לכמה חוקים.

 

תכירו את החוקים שבעקבותיהם הזכאות האוטומטית מתקיימת

החוקים הם חוק הנכים (שנקרא גם חוק תגמולים ושיקום), חוק הביטוח הלאומי, חוק נכי מלחמה בנאצים וחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה. אם אתם קוראים את השורות הללו ומגלים כי יש לכם זכאות לפטור אוטומטי לאחר שהכירו בכם לאחרונה, אתם צריכים לפנות בהקדם אל המוסד לביטוח לאומי ולבדוק פרטים אל מול נציג מטעמם.

 

כמה מילים לקראת סיום

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד כמה רגעים וזו ההזדמנות שלנו לאחל לכם, קוראים יקרים, שתדעו תמיד לנצל את הזכויות שלכם. אנו מקווים שכעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים אודות הזכאות האוטומטית לפטור ממס הכנסה, אתם תוכלו לקבל את הזכויות שמגיעות לכם במלואן. שיהיה בהצלחה ולהתראות במדריכים הבאים.

פטיש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני