3 דרכים לביטול דוחות התנועה

בישראל של היום ניתנים דוחות תנועה על ימין ועל שמאל. לרוב, הדוחות מבוססים כדבעי ויהיה ומגובים על פי חוק. עם זאת, לא אחת, הדו"ח אינו עומד בתנאים שנקבעו למתן דו"ח. במקרים אלו, ניתן יהיה לבטל את הדו"ח. כדי לבטל דו"ח יש לפעול בצורה נכונה ומקצועית מבחינה משפטית ומבחינה עובדתית.

 

דוחות בישראל – פרוצדורה

כדי להבין כיצד מבטלים דוחות תנועה בישראל, יש להכיר את פרוצדורת הדוחות. דוחות בישראל ניתנים בשל עבירות תנועה. עבירות תנועה הינן עבירות מסוג עבירות קפידה, דהיינו עבירות שאינן מצריכות יסוד נפשי כדי להרשיע בהן את הנאשם. מכיוון שזהו המצב החוקי ומאחר שזוהי הדרך בה נחקקו הדברים, שוטר, פקח או מצלמה יכולים להנפיק דו"ח לנהג או הולך רגל שעבר עבירת תנועה מבלי לברר מה הנסיבות לעבירה.

עם קבלת הדוח, עומדות בפני הנאשם ארבע ברירות. הברירה הראשונה היא ברירת התשלום. מי שקיבל את הדוח ישלם אותו דרך מערכת Gov הממשלתית, תוך 90 יום מקבלת הדוח.

חשוב לציין כי תשלום הדוח הינו הודאה בביצוע העבירה ולעיתים לתשלום הכספי מצטרפות נקודות הנצברות לחובת הנהג. כאשר יגיע הנהג לרף נקודות מסוים הוא יחויב בקורס נהיגה מונעת ובמידה שצבר נקודות רבות, הנקודות יכולות אף להוביל לשלילה של הרישיון.

הברירה השנייה העומדת בפני מקבל הדו"ח היא להסב את הדו"ח על שם מישהו אחר. כאשר מתקבל דו"ח חניה או דו"ח על מהירות מופרזת המונפק לפי תצלום שלא על ידי שוטר, מקבל הדו"ח הוא בעל הרכב הרשום במשרד הרישוי. אולם פעמים רבות לא בעל הרכב נהג ברכב במועד המדובר. במקרים אלו, בעל הרכב והנהג בפועל יוכלו להגיש בקשה להסבת הדוח על שם הנהג בפועל.

אפשרות פעולה שלישית של מקבל הדוח היא הגשת בקשה לביטול הדוח. כפי שנראה מיד, ניתן לבטל את הדוח במספר דרכים. הברירה הרביעית היא הגשת בקשה להישפט כדי לבטל את הדוח.

 

1. בקשה לביטול בשל היעדר העבירה

ניתן לבקש את ביטול הדוח בטענה שהעבירה כלל לא נעברה. תוכלו לטעון, למשל, כי לא נהגתם במקום בו לכאורה חרגתם מהמהירות המותרת או כי לא חניתם באזור בו נטען שחניתם. גם טענה לפיה הפעלתם תשלום חניה על רכב לא נכון יכולה להיכלל בבקשת ביטול בעילת היעדר עבירה.

 

2. בקשה לביטול הדו"ח בשל טעות מהותית

בקשת ביטול ניתן גם להשתית על טענת טעות מהותית בדוח. כך, אם למשל תטענו כי יש טעות בפרטי מקבל הדוח או כי הדוח לא היה קריא כלל, ייתכן שתצליחו לבטל את הדוח שלכם.

 

3. ביטול הדו"ח במשפט

דרך שלישית לבטל את הדוח היא באמצעות משפט. כאמור, זכותכם להישפט לאחר קבלת הדוח. במשפט תוכלו לשטוח טענותיכם כנגד הדו"ח. תוכלו לטעון, למשל, כי השלט היה מוסתר, כי הייתם במצב חירום ועוד. מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין תעבורה שייצג אתכם כדבעי במשפט ויוביל לביטול הדו"ח.

 

לסיכום

לסיכום, בפני מקבל הדו"ח עומדות מספר ברירות. תוכלו לבחור בהגשת בקשה לביטול הדו"ח או במשפט. שם, תוכלו לפעול בדרכים האמורות לשם ביטול הדו"ח.

משקל

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני