דירה על הנייר – מה זה ולמי זה מתאים?

נושא קניית דירה על הנייר, או בשם הנוסף – Pre-Sale – הפך להיות נפוץ מאוד בישראל, מידע אמין לפניכם!  

 

המדריך המקיף המלא

ראשית, יש לציין שבעוד שמאמר זה נוגע בנקודות עיקריות בתמצות, מידע נוסף, נרחב ומהימן בנושא דירה על הנייר תוכלו למצוא במדריך המקיף שלנו, אשר מיועד למי שמעוניינים להעמיק בתחום.

 

דירה על הנייר – מה זה אומר?

קניית דירה על הנייר, או בשמה הנרדף, Pre-Sale, היא קניית דירה בשלב מוקדם ביותר בתהליך – זמן קצר לאחר שהיזם רכש את הקרקע, אך בטרם הוא החל בתהליכי תכנון המקרקעין ובטרם השקת מבצע השיווק לקהל. כלומר, הדירה נרכשת עוד בטרם הסתיימו תהליכי התכנון של הפרויקט, וכפועל יוצא מכך, הוודאות נמוכה יותר (למשל, איך תראה הדירה?).

קנייה בשלב זה, מתאפיינת במחיר משתלם, ובהכרח מחיר נמוך יותר מהמחיר שיוצע לאחר מכן (לאחר עליית המחירים שמתלווה לתהליך ההשקעה של היזם בנכס).

 

איך אפשר למכור את הדירה, אם התהליך לא הושלם?

קבלן מקצוען ומנוסה, יודע באיזה מתחם הוא פועל ומה הוא יוכל למכור ללקוחותיו, מכאן, למרות שאין וודאות תכנונית, הוא ידע לחזות את התנאים הצפויים.

 

המחיר הנמוך

למה שלדירה על הנייר יהיה מחיר נמוך יותר? מחיר זה נובע מתוך אי-וודאות זמנית שבה הפרויקט נמצא. לא כל התהליכים הושלמו, ועל כן באופן טבעי, המחיר יעלה רק לאחר מכן.

 

היתרונות בקניית דירה על הנייר

לקניית דירה על הנייר יתרונות רבים. העיקרי שבהם, הוא כמובן המחיר. דירה על הנייר תתאפיין לרוב במחירים נמוכים יותר מאשר דירות הנמכרות בשלב השיווק לציבור. המחיר, כאמור, הוא תוצאה של אי-הוודאות הזמנית של הפרויקט.

בנוסף, קניית דירה על הנייר עשויה "להכניס אתכם למועדון" הסגור של המכירות המוקדמות. "מועדון" זה מאופיין באנשים שהקבלנים חפצים בעיקרם, והיו רוצים להיטיב עימם.

דירות על הנייר נמכרות לעיתים עם הטבות נוספות שלא יוצעו לציבור הרחב, או יוצעו במחיר גבוה יותר, לדוגמת חנייה.

יתרון נוסף, הוא שקניית דירה על הנייר מאפשרת לקונה מרחב בחירה רחב יותר. לדוגמה, בחירת הדירה הספציפית, בחירת קומה וכו'.

 

יש גם חסרונות?

כמו בכל עסקה, גם בעסקת דירה על הנייר תוכלו למצוא גם סיכונים וחסרונות. הסכמי רכישה של דירה על הנייר עלולים להיות בעייתיים ברובד משפטי, זאת היות שהקבלים נוטים לקחת סיכונים.

חסרון נוסף, הוא כמובן חוסר הוודאות לגבי עתיד הפרויקט. חסרון זה טומן בחובו גם סיכונים, בניהם סירוב של הוועדה המקומית להקים את הפרויקט בשלב מאוחר יותר או טעויות שעלולות להתרחש תחת ידיו של קבלן בלתי מנוסה.

 

איך אדע אם זה מתאים לי?

דירה על הנייר מתאימה בעיקר לרוכשים אשר רוצים לייצר השקעה לטווח ארוך.

להרחבה בנושא קניית דירה על הנייר, מומלץ לקרוא את המדריך המלא וכן להתייעץ עם סוכן מקצועי בתחום.

זכוכית מגדלת

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני