גמילה מהתמכרות – איך זה קשור לחוק במדינת ישראל

בימים האחרונים אנו עדים לשיח ער שעולה ברשתות חברתיות שונות. שיח זה נוגע בעיקר להליך של גמילה מהתמכרות ומעורבות מצד המדינה בנושא. יש לא מעט אנשים שטוענים כי מדובר שטעות, בעוד אחרים אומרים שיש חוק בנושא. יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק כדי להביא בפניכם את כל המידע המהימן בנוגע לגמילה מהתמכרות והחוק בנושא. הישארו אתנו ותצאו מומחים.

 

תכירו קודם כל את מי שסייעו לנו להגיע למסקנות בנושא

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע, אתם צריכים לדעת שהמדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל גורמים יודעים דבר בנושא. מדובר באנשים שעברו לאחרונה הליך של גמילה. כך שהם יודעים להגיד מקרוב את כל העדכונים המהימנים בנוגע לעניין.

ראוי לציין כי הגענו אל אותם אנשים לאחר שפרסמנו פוסט בקבוצה שעוסקת בנושא גמילה והצגנו את עצמנו. ציינו כי אנו כותבים מדריך בנושא וביקשנו לקבל מידע מצד יודעי דבר. זו ההזדמנות שלנו להודות לכל מי שסייעו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להעלות את המודעות בנושא.

 

גמילה מהתמכרות – איך זה קשור לחוק במדינת ישראל?

יצאנו לבדוק מה הקשר בין הליך של גמילה מהתמכרויות לבין החוק במדינת ישראל והתברר לנו די מהר כי משרד הרווחה יצא לאחרונה בתכנית חדשה לאוכלוסייה שנמצאת על רצף ההתמכרות. מדובר בקידום של סל גמיש שנותן מגוון רחב של מענים עבור הציבור. מענה זה צפוי להינתן למי שנמצא בתכנית טיפולית שקשורה לגמילה מהתמכרות כלשהי.

 

התקציב שמגיע לכל מטופל

מסתבר שלפי החוק, כל מטופל יכול לקבל סכום של 10 אלף ₪ ולהשתמש בו לסל רחב של אפשרויות. ראוי לציין כי הסכום אינו מועבר סתם כך. אלא, הוא מתקבל במסגרת תכנית ייחודית ובאמצעות העובד הסוציאלי שמלווה את הטיפול בהתמכרות.

 

מהן ההוצאות שבהם ניתן להשתמש בכסף המדובר?

מי מכם שעוברים הליך של התמכרות צריכים לדעת כי תוכלו לקבל את הסכום ולהשתמש בו למטרות הבאות:

  • למטרת השכלה
  • למטרת נסיעות
  • למטרת טיפולי שיניים
  • עבור רכישה של בגדים חדשים
  • לצורך עזרה כלכלית כללית

סל זה נותן מענה ייחודי וחדיש. שכן, המענה הזה לא היה ניתן בעבר.

 

מתכננים לעבור הליך גמילה? כדאי שתכירו את הטיפ החשוב הבא

אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי חשוב לציין טיפ שנוגע לבחירה של מכון גמילה. אם אתם צפויים לעבור גמילה בקרוב, עליכם לברר היטב מהו המכון המומלץ ביותר. תוכלו לערוך את הבירור באמצעות הרשת (האינטרנט) או באמצעות בירור עם מכרים וחברים שעברו את ההליך בעצמם לאחרונה.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שנוגע לגמילה מהתמכרות והקשר של ההליך על החוק. אנו מאחלים לכם שתגמלו בהקדם ותחזרו על דרך הישר. שיהיה בהצלחה!

גמילה מהתמכרויות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני