בלשים במשפט הפלילי – כל המידע על מעקבים בשטח

מעקב אחר עובדים, בני זוג, אנשי חינוך ואפילו בני נוער יכול להיות חלק בלתי נפרד מסדר הדין במשפט הפלילי. במאמר הבא נסביר מתי מותר לתאם שירותי חקירות מן הסוג הזה ואל מי כדאי לפנות כדי להשיג תוצאות כמה שיותר אמינות

העמדת אדם לדין בשל עבירה פלילית דורשת ביסוס משמעותי של ההאשמות נגדו. בשביל לבסס את החשדות, אפשר להשתמש בסוגים שונים של חקירות פרטיות. בין היתר, ניתן למשל לשלב בין חקירה סמויה וגלויה וכמובן בין סוגים רבים של מעקבים בשטח. עם זאת, הנושא של המעקב רגיש מכפי שנהוג לחשוב ולכן כדאי להביא בחשבון את ההשלכות שלו. קודם כל, החוק בישראל אוסר על פגיעה בפרטיות גם במהלך סוגים שונים של חקירות ומעקבים. אז אם רוצים לאסוף ראיות לגבי המשפט הפלילי, צריך לוודא שלא נעשית פגיעה בפרטיות וכדאי גם לקבל את אישור גורמי האכיפה והמשפט. שנית, מאוד חשוב לאסוף את הראיות כך שהן יהיו קבילות בין כתלי בית המשפט.

 

מתי צריך לבצע מעקב?

המעקב מתבצע על מנת לאסוף מידע וכדי להשיג ממצאים. אפשר לתאם שירותי חקירות מן הסוג הזה בסקטור המסחרי ובמקומות עבודה, כמו למשל כדי לעקוב אחרי עובדים שחשודים במעילה או בגניבה. לשם השוואה, אנשים פרטיים משתמשים בשירות על מנת לעקוב אחר בני זוג ובדרך כלל גם כחלק בלתי נפרד מהליכי גירושין. עוד מקרים שבהם כדאי לבצע מעקב על מנת לאסוף ראיות וכדי לבסס חשדות קשורים לתחום החינוך. אם עולה חשד לגבי התנהגות פסולה של מורים, מורות, גננים וגננות, צריך לערב חוקר פרטי שמכיר את התחום ויכול לעקוב מקרוב אחר המתרחש. חוץ מזה, קיימים גם מקרים רבים של התאמת השירות לחקירות פליליות של בני נוער וקטינים.

 

איך בוחרים שירותי חקירות?

תוצאות אמינות בעקבות מעקב אפשר להשיג רק אם פונים מלכתחילה אל משרד חקירות שמתמחה בשירות הזה. לכן, בודקים מראש כמה שנות ניסיון יש למשרד חקירות, מה הרקע שלו ואיזה המלצות יש עליו מצד לקוחות מרוצים. לאחר מכן, מגיעים לפחות פעם אחת לפגישה עם נציגי המשרד או משוחחים איתם בטלפון על מנת לתאם ציפיות. יש מקרים שבהם נדרשות חקירות סמויות, או מעקב דיסקרטי שבו הצד שמזמין את השירות לא רוצה להזדהות.

אבל גם בנסיבות כאלה, מאוד חשוב לבחור משרד חקירות מקצועי שמסוגל לעמוד בדרישות ושפועל לפי החוק. בכל מקרה של דילמה או התלבטות, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע שונים ורק אז לקבל החלטה. לסיכום, מעקב הוא חלק חשוב במשפט הפלילי. אבל בשביל לבצע עבודות בילוש וחקירות, צריך להפקיד את המשימה הרגישה רק בידיים של בעלי מקצוע שהחוק מאפשר להם לעשות את זה מהר וביעילות.

בלשים פליליים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

התמודדות עם מחלה קשה היא מטלה קשה ומורכבת בפני עצמה, אך רבים אינם מודעים לכך שהיא עלולה להוביל גם לקשיים כלכליים משמעותיים. ירידה ביכולת התפקודית,