באילו מקרים אפשר לתבוע יבואני רכב?

ישנם לא מעט מקרים שבהם אזרחים בוחרים לתבוע את יבואן הרכב שלהם. מדובר במקרים שמתרחשים לא פעם, תקופה קצרה מאוד לאחר רכישת הרכב מהיבואן. במדריך הנוכחי אנו נציין בפניכם את המקרים הנפוצים ביותר שבהם ניתן לתבוע את יבואן הרכב כדי שתוכלו לדעת אם המקרה שלכם נכלל בהם והאם עליכם לפנות אל עורך דין.

 

למה בחרנו לכתוב את המדריך הזה?

המדריך הנוכחי נכתב לאחר שחווינו בעצמנו עוגמת נפש לאחר רכישה של רכב חדש מהיבואן. מיותר לציין כי מדובר בחברה מוכרת מאוד ונחשבת בארץ. אנו מודים שלא חשבנו לרגע שנמצא את עצמנו בהליך תביעה אל מול היבואן, דווקא בגלל שערכנו בירור מקיף בנושא ולצערנו, לא הגענו לתביעות עבר שהיו כנגד היבואן. תביעות שהיו יכולות להדליק לנו נורות אזהרה ולגרום לנו לשנות את דעתנו בנוגע לרכישה.

 

המקרה ה- 1 הנפוץ ביותר שבעקבותיו ניתן לתבוע את יבואן הרכב: פגם ותקלות ברכב

כשהגענו אל עורך הדין שליווה את התביעה שלנו, עורך דין צחי קלמנוביץ' – משרד עורכי-דין, נאמר לנו שאנחנו לא הראשונים (וכנראה גם לא האחרונים) שתובעים בעקבות סיבה זו. ראוי לציין כי החוק במדינה מחייב את כל יבואני כל הרכב לממש את האחריות שניתנה להם מטעם היצרן של הרכב מחוץ לארץ. כך שבעצם, כל רכב מיובא נמצא תחת אחריות היבואן. אם הרכב לא עומד במסגרת הסכם הרכישה ויש בו תקלות שונות שחוזרות על עצמן בעקבות פס ייצור לא תקין – מדובר בעילה לתביעה.

 

המקרה ה- 2 הנפוץ ביותר שבעקבותיו ניתן לתבוע את יבואן הרכב: אי אספקת הרכב

הופתענו בדיוק כמוכם לשמוע שיש מצבים שבהם בעלי רכבים ממתינים לרכב החדש שלהם בבית ולאחר המתנה מרובה מידי, הם מתחילים להבין שהרכב החדש שלהם לא צפוי להגיע בקרוב. אנחנו למזלנו לא חווינו את המצב הזה, אך  ראוי לציין שאם שילמתם ממיטב כספכם ליבואן הרכב והוא התחייב למסור לכם את הרכב בתאריך X והוא טרם הגיע אליכם מזה כמה חודשים, כדאי מאוד שתתייעצו עם עורך דין.

 

חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני הגשת התביעה

יש מקרים שבהם אתם עשויים להגיש תביעה ולגלות שאינכם זכאים לקבלת פיצויים מסיבות שונות. לכן, חשוב שתדעו, רגע לפני שאתם ניגשים למלא בקשה לתביעה כנגד היבואן, עליכם לפנות אל עורך דין מומלץ ולהתייעץ אתו בנושא. אם אתם לא מכירים עורך דין שעוסק בתחום זה, תוכלו לערוך חיפוש מקיף באמצעות אחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • שיחות טלפון עם מכרים, קולגות, חברים או קרובי משפחה
  • עריכת חיפוש בגוגל
  • פרסום פוסט בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת

 

לסיום

עד כאן כל המידע שחשוב שתדעו אודות המקרים שבהם אפשר לתבוע את יבואני הרכב. כעת, אנו מאחלים שתקבלו את המגיע לכם.

משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,