איך מקבלים פיצויים מרביים אחרי תאונת דרכים

אין ספק שתאונות דרכים הן בין החוויות הפחות נעימות בחיים. עם כמה שהיינו רוצים להתעלם מכך, סביר להניח שרובנו נהיה מעורבים בתאונת דרכים כזו או אחרת במהלך חיינו. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, או רוצים להרגיש בטוחים במקרה שתהיו מעורבים באחת, ישנם כמה כללים שחשוב לדעת בכדי שתוכלו לקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכם על פי החוק.

 

מה החוק אומר לגבי פיצויים למעורבים בתאונות דרכים?

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (תשל"ה – 1975), כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא נהג הרכב הפוגע, נהג הרכב הנפגע, נוסע או הולך רגל, זכאי לפיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו בגוף וברכוש. תחום תאונות הדרכים הינו ענף משפטי רחב שעוסקים בו מיטב עורכי הדין בארץ. על פי עצתה של עו"ד ליאנה חזין ושל עורכי דין רבים אחרים, מומלץ בחום להיעזר בעורך דין מנוסה ומומחה בתחום תאונות הדרכים על מנת שתוכלו לקבל את סכום הפיצויים המקסימלי.

 

מדוע צריך להיעזר בעורך דין מומחה במקרה של תאונת דרכים?

בעוד שחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגן על המעורבים בתאונות ומספק להם פיצויים בגין הנזקים שנגרמו להם, הסיפור אינו כל כך פשוט. לרוב, אנשים אשר היו מעורבים בתאונת דרכים נמצאים במצב של הלם, מה שמפריע להם לתאר את מהלך האירועים המדויק לשוטרים החוקרים את התאונה ולצוות הרפואי שמטפל בהם. בכדי שמצבים כאלה לא יקרו לכם, כדאי להיעזר בעורך דין מומחה לתאונות דרכים כמה שיותר סמוך לרגע התאונה, בשביל שמישהו מבחוץ יוכל לדאוג שכל מה שצריך להיעשות יעשה בשבילכם. כמו כן, במקרים של תאונות דרכים מגישים תביעה כנגד חברות הביטוח המבטחת. תהיו בטוחים שלחברות הביטוח הגדולות יש צוות משפטי מיומן שינסה כמיטב יכולתו להפחית את סכום הפיצויים המגיעים לכם לפי חוק, לכן כדאי להיעזר במישהו שיוכל להילחם עבורכם בצורה הטובה ביותר.

 

מה הם הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות במקרה של תאונת דרכים?

מעבר לקבלת טיפול רפואי דחוף, הדבר החשוב ביותר אותו יש לעשות במקרה של תאונת דרכים הוא להיעזר לעורך דין מומחה בתחום תאונות הדרכים. כפי שציינו, עורך הדין יעזור לכם לתת תיאור מפורט ומדויק של השתלשלות האירועים כך שלא יישמט שום פרט חשוב שעשוי להשפיע על סכום הפיצויים שתקבלו.

כמו כן, עורך הדין יעזור לאסוף את כלל המסמכים, העדויות והתצלומים הנחוצים להוכחת הנזקים שנגרמו לכם, בהם תשמשו בעת המשפט נגד חברת הביטוח אותה תתבעו. עורך הדין שלכם אף יעזור לכם לבחור את הזמן המתאים ביותר להגשת התביעה. בישראל, קיים חוק ההתיישנות, הקובע כי לאחר תקופה מסוימת לא ניתן להגיש תביעה לפיצויים. כאמור, עורך הדין יעזור לכם לבחור את הזמן המתאים ביותר להגיש את התביעה כך שתוכלו לאסוף את המידע הדרוש על כל הנזקים הגופניים והכספיים שנגרמו לכם עקב התאונה, מבלי לחשוש מתקופת ההתיישנות.

פיצויים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני