איך להגיש תביעה קטנה באינטרנט

מה זו למעשה תביעה קטנה באינטרנט? ובכן, כדי להבין זאת, יש לבדוק מהי בכלל תביעה קטנה, ואיך האינטרנט קשור לזה.

 

מה זה בכלל תביעה קטנה?

באופן כללי, תביעה קטנה היא פלטפורמה משפטית (אם נרצה לקרוא לזה כך), המאפשרת לאנשים יחידים ו/או לקבוצות לבקש פיצוי נזיקין עד סכום מסוים. התביעה הקטנה היא הפלטפורמה שהם יכולים להשתמש בה כדי להעלות טענות מסוימות ולהעבירן במסגרת תהליך משפטי, כמשפך – שבסופו יש תוצאה. כלומר, התביעות הקטנות מהוות תהליך משפטי מסוים, המוביל לתוצאה אפשרית.

 

מהי מטרתה של הגשת תביעה קטנה באינטרנט (ו/או בכלל)?

איזו תוצאה אפשרית במסגרת הגשת תביעה קטנה באינטרנט (ו/או בכלל)? ובכן, אחת מהן היא כאמור האפשרות לקבל את סכום התביעה המבוקש. במסגרת תביעות קטנות הסכום לא יעלה (אם כי זה מבוסס על פי תקנות מסוימות ויכו להשתנות בהתאם) על סכום של 33,800 ₪. נוסף על כך, חברות בע"מ לא יכולות להגיש תביעה שכזו. כאמור, רק אנשים פרטיים ו/או קבוצה של אנשים. מעבר לכך, ניתן להגיד תביעה קטנה עד 5 פעמים בשנה. בשורה התחתונה, כל אדם יכול ללכת לבית המשפט באזור מגוריו ולהגיש אותה, גם ללא ייצוג עורך דין ובלבד שאיננו חברה בע"מ ושסכום התביעה לא עולה על 33,800 ₪ (בין יתר תנאים אחרים, אם ישנם).

 

אילו יתרונות אפשריים ניתן למנות עבור הגשת תביעה קטנה באינטרנט?

בין יתר יתרונות עבור תביעות קטנות (באינטרנט ו/או בכלל) הוא האפשרות לקצר תהליכים ואפילו לקצץ הוצאות. לדוגמה, ניתן להשלים תהליך תביעה קטנה תוך מספר חודשים (יש שיגידו 5 עד 8 בממוצע). כלומר, יש מעין ניסיון להקל על הציבור ולהביא לדיונים מהירים באופן יחסי בעניין התביעות. בין היתר, הדבר מאפשר הגשת תביעה קטנה באינטרנט גם ללא ייצוג עורך דין.

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה קטנה באינטרנט?

ניתן להגיש תביעה קטנה באינטרנט בשלל מקרים. בין אם מעוניינים לעשות זאת עבור ענייני רכב, השכרת דירה, וכן הלאה. במקרים אחרים, לא ניתן (שוב, בהתבסס על תקנות) – להגיע תביעה שכזו. לדוגמה, באם סכום התביעה עולה על הסכום המאוזכר בתקנות (או אפילו "נמוך מדי"), באם מדובר בחברה בע"מ ו/אן באם מדובר בענייני עובד מעביד.

 

אז איך להגיש תביעה קטנה באינטרנט?

כעת שאנחנו מבינים קצת יותר מהי הגשת תביעה שכזו, נוכל לשאול גם איך להגיש תביעה קטנה באינטרנט. ובכן, יש מספר כללים שניתן להקפיד עליהם:

  1. למען אותה לבית המשפט באזור המגורים / לאזור בו בוצע "הנזק" (תביעת נזיקין, בכל זאת)
  2. לצרף לתיק התביעה את כל הטענות וההוכחות התומכות (מדיה, מסמכים, תכתובות, הסכמים וכו')
  3. לצרף הערכת שמאי אם מתבקש לצרף הערכת נזק באופן מקצועי
  4. למלא טופס מקוון הנכללים בו פרטי התביעה.

 

איך להגיש תביעה קטנה באינטרנט עם גו סולו?

עם השלמת התהליך של הגשת תביעה קטנה באינטרנט מהצד של התובע, המערכת תמסור זאת לצד השני וביכולתו להגיש כתב הגנה שיש בו התייחסות לטענות של הצד התובע. יש אפשרות בו הצד השני לא יצרף כתב הגנה, ועם זאת זו כבר כניסה לניואנסים או מקרים משפטיים מסוימים שלא נכסה במסגרת כתבה זו.  ניתן להשתמש באתר גו סולו כדי להגיש תביעה קטנה באינטרנט בגישת "עשה זאת בעצמך", כדרך המערכת המקוונת הייעודית של האתר. יש בתהליך זה כשלושה שלבים הכוללים את מילוי פרטי התביעה, צירוף המסמכים הרלוונטיים והשלמת שלב התשלום והגשת התביעה. ניתן לדבר עם צוות האתר לקבלת פרטים נוספים.

אנשי משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,