איחור באבחון תסמיני דלקת קרום המוח: מה ייחשב לעילה להגשת תביעה?

אחת הדרכים להוכיח רשלנות רפואית בהקשר של דלקת קרום המוח היא להצביע על איחור באבחון התסמינים.

אבל איך יודעים שיש עילה כזו ועם מי מתייעצים? הנה כל התשובות.

המטרה של תביעת רשלנות רפואית היא להטיל את האחריות על הרופא. כאשר בית המשפט משתכנע להטיל את האחריות על הרופא הרשלן, המשמעות היא בין היתר קבלת פיצוי כספי. בפיצויים הכספיים הללו אפשר להשתמש על מנת לממן את הטיפול הרפואי, כדי לפצות על עוגמת הנפש או על מנת להשלים חובות על תרופות.

 

כך קובעים מהי רשלנות רפואית

בתי המשפט משתמשים בחוות דעת של רופא מומחה על מנת לקבוע האם ומתי הייתה רשלנות רפואית. באופן עקרוני, המשימה היא לנסות לבדוק האם התנהגותו של הרופא סטתה מההתנהגות של רופא סביר באותה סיטואציה. אם אותה התנהגות גם גרמה לנזק שנגרם לניזוק, הרי שקמה עילה שבגינה ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצוי.

 

מאפיינים של דלקת קרום המוח

יש מחלות מסוימות שבהם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית גם בגלל איחור באבחון התסמינים. אם האיחור עצמו הוא זה שגרם למחלה להחמיר, צריך יהיה להוכיח את זה בפני בית המשפט.

בנוסף, התייעצות עם עורך דין דרך אתרים כמו https://www.df-law.co.il/דלקת-קרום-המוח יכולה לסייע לשפוך אור על הנושא. כך יודעים מהי לדוגמא דלקת קרום המוח ואיזה איחור באבחון התסמינים מקים את העילה המספקת להגשת התביעה.

 

החשיבות של אבחון מהיר

דלקת קרום המוח יכולה להיגרם על ידי זיהום נגיפי או חיידקי. אבל בעוד דלקת קרום המוח הנגיפית נחשבת קלה רוב האנשים מחלימים ממנה ללא טיפול, דלקת קרום המוח החיידקית עלולה לגרום לתוצאות הרסניות. כמו כן, כדאי לדעת שדלקת קרום המוח מתפשטת במגע עם אנשים קרובים או יכולה להתעורר בגלל סיבוך של זיהום.

אבחון מהיר של דלקת קרום המוח עוזר להתאים עבורה את הטיפול ויכול להציל חיים. מנגד, צוות רפואי בבית חולים או בחדר מיון שלא מאבחן כראוי את מצבו של הילד או מטפל בו כראוי – מאיץ בעל כורחו את תהליך ההתפשטות של הדלקת. במקביל, זו עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

 

תסמינים של דלקת קרום המוח

החדשות הטובות הן שניתן למנוע את המשך ההתפשטות של דלקת קרום המוח, כל עוד מאבחנים את התסמינים הנפוצים בזמן. אבל דווקא בגלל שקל יחסית לזהות תסמינים כגון חום, עצבנות, קושי או חוסר עניין באוכל, ישנוניות או קשיי התעוררות, צהבת וחוסר אונים כללי – בתי משפט נוטים לקבל תביעות כאלה.

לסיכום, רופא שלא מזהה תסמינים בסיסיים של דלקת קרום המוח ושבגלל זה נגרמת פגיעה למטופל – יכול לעיתים קרובות למצוא את עצמו במעמד של מזיק בתביעות רשלנות רפואית.

 

מזנאיים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני