טעויות נפוצות בעת קידום אתרים

שיווק באינטרנט וקידום אתרים הוא ללא ספק תחום מורכב שדורש לא מעט ידע כמו גם ניסיון מעשי. גם אנשי קידום אתרים מאד מנוסים לעיתים מבצעים טעויות, בין אם בגלל העובדה שיש הרבה גורמים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל שקל להזניח את חלקם או מחוסר תשומת לב. המאמר הבא מציג את חלק מהטעויות הנפוצות בכל הקשור לקידום אורגני של אתרים באינטרנט. הגעתם למקום הנכון.

 

   1. חוסר מחקר מילות מפתח מעמיק

מומחה קידום אתרים שיודע מה שהוא עושה יודע שמחקר מילות מפתח הוא בסיס כל פרויקט SEO. הקידום עלול להיות לא יעיל ולא להשיג את מטרותיו ללא מחקר זה, מכיוון שאפשר לפספס הרבה ביטויים רלוונטיים או לבחור בביטויים תחרותיים מידי שלא עולים בקנה אחד עם המטרות, התקציב או תיאום הציפיות. חשוב להבין שמחקר מילים ראשוני הוא רק חלק קטן מההתחלה, ונתון להרבה שינויים בהמשך.

 

   2. הסתמכות על SEO בלבד

על אף שמדובר בערוץ הקידום האיכותי ביותר, לא נכון להסתמך רק על תנועה אורגנית במנועי חיפוש. זאת בגלל שמנוע החיפוש של גוגל הוא לא הכי יציב בעולם, ואין דרך להבטיח מה יקרה בעתיד. רעיון טוב לבנות ערוצי סושיאל חזקים במקביל ולתחזק באופן פעיל פרופילים ברשתות החברתיות, וכמובן – להעניק שירות איכותי בשביל שלקוחות יגיעו אליכם גם מפה לאוזן.

 

   3. משקיעים רק באפיק אחד

קידום אתרים הוא תורה שלמה ולא יכול להיות יעיל לאורך זמן אם משקיעים אך ורק בצד אחד, בין אם מדובר רק במאמרים ותוכן, רק קישורים חיצוניים, או רק שיפור מבחינה טכנית של האתר. רק אם האתר עוסק סביב נושאים מאד לא תחרותיים זה יכול לעבוד.

 

   4. לא לחשוב על הגולש אלא רק על גוגל

מדובר בטעות נפוצה מאד לבנות אתר ולהקדיש אותו לרובוטים של גוגל במקום לבני אנוש. גם אם האתרים הללו מצליחים להתקדם בדירוגים במנוע החיפוש, לרוב לא יביאו עימם את התוצאות הרצויות באופן מירבי מבחינת מכירות.

 

   5. חוסר תיאום ציפיות

תיאום ציפיות מול עצמכם או מול הלקוחות שלכם הוא אחד הדברים הכי חשובים בכל תהליך. הערכת ההצלחה של פרויקט קידום אתר העסק מבוססת ברוב המקרים על ניסיון מהשטיח, שבלעדיו קשה עד בלתי אפשרי להעריך ולהתכונן להצלחת הקידום.

 

   6. כיוון לביטויים קשים או כלליים מידי

הרבה נוטים לחשוב שקיימת רק אמת אחת בצורת הרעיונות שגוגל מציעים באמצעות כלי מילת המפתח שלהם. אולם המציאות, כמובן, רחוקה מכך – יש אינספור ביטויים או מיני וריאציות של חיפושים בכל תחום, ולא בהכרח חייבים לבחור ביטויים שהתחרות שלהם הופכת אותם לבלתי מושגים בעליל.

 

לסיכום

כולנו הכרנו לראשונה את עולם קידום האתרים וחלמנו מיד על תנועת גולשים אורגנית באתר שלנו. ביצענו כל אופטימיזציה שרק אפשר באתר העסק שלנו, קראנו כל מדריך שמצאנו וחרשנו את האינטרנט, השקענו בכתיבת תוכן איכותי והשגת קישורים איכותיים.

לאט האתר עולה בדירוג ונדמה לנו שעשינו נכון, אולם עוד לא הגענו לדף תוצאות הראשון בגוגל. למה? זאת מכיוון שלפעמים טעות קטנטנה אחת היא בדיוק ההבדל בין תוצאות מרשימות לעגומות. מומלץ לפנות למומחים.

מומחה SEO

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

2 אופציות גרירה משתלמות

לפעמים, כשאנחנו חושבים על אפשרויות גרירה, אנחנו תוהים האם מדובר באופציה משתלמת. לאחרונה הבנו שאנחנו לא לבד בעניין. שכן, יש עוד אנשים כמונו שמתלבטים בין

3 דרכים להוזלת האירוע

הקמה של אירועים מסוגים שונים מצריכים מאלו שעורכים אותם 3 דברים עיקריים: יכולת ארגון, כסף ומוזמנים. יצאנו לאחרונה בסדרת מדריכים שעוסקת באופן מעמיק בכל אחד